Hodnocení a zkušenosti s autem
Vůz v maximální výbavě, sedadla v kůži, u řidiče navíc všestranně elektricky polohovatelné. 2 din navigace Pioneer kombinovaná s radiopřijímačem a DVD přehrávačem. Vyhřívané čelní sklo, dešťové čidlo, dálkové zamykání, alarm aj.
Motor: 2,2 CRDI 114 kW 155 koní common rail je obdivuhodně tichý, zvláště ve srovnání se Škoda Superb 1,9 TDI 96 kW PD. Velmi dobře se rozbíhá. Záběh samozřejmě opatrný. Jak se chováte k vozu, tak se vůz bude chovat k Vám. Spotřeba oleje minimální, je předpoklad, že po záběhu bude neměřitelný, tak jako např. u Vectry ( benzin ) nebo Toyoty ( nafta ).
Převodovka: Klasická automatická 5ti stupňová s hydrodynamickým měničem momentu. Řadí sametově. Možnost manuálního řazení.
Podvozek: Je tužší, než jsem očekával, komfort je ale přijatelný, na úrovni Superbu. Řízení jemné, bez rázů. Pro manželku dobře posílené. Je však třeba více otáčet volantem pro malý převod. Rejd je však velmi dobrý na rozvor 2,7 m. Ruční brzda jako u vozů Mercedes na nožní pedál. Nutno konstatovat, že ruční páka je přehlednější. Občas se na uvolnění pedálu parkovací brzdy zapomene - není v zorném poli - a vůz sám zvukovým signálem upozorní na zatažení brzdy.
Zpracování interieru je na úrovni. Prostoru je dostatek, zvl. při šířce 1,9 m. I na zadních sedadlech je prakticky stejně místa jako u Superbu. Šířka je však příjemně větší. Zavazadlový prostor je dobře přístupný, velký. Nakládací hrana je vysoko. Je to daň koncepci vozu. Velikostí se ale např. Wartburgu Tourist nevyrovná. Stále na tento vůz vzpomínám.
Vůz je velmi dobře přehledný. Po delší době ( naposledy dobrý výhled u Wartburga a Trabanta, částečně u Formana ). Vzadu navíc couvací čidla.
Spotřeba zpočátku vyšší, jezdíme převážně po městě. Je 9 l/100 km. Na delší trasu po dálnici do 110 km/h - stále záběh - 7,5 l/100 km dle ukazatele. To na vůz pohotovostní hmoty přes 2 tuny a automatickou převodovku je velmi dobré.