Zavřít recenzi

Hyundai H1 /6 VAN

“Příjemný, dobře obvladateln, pohodlný a prostorný vůz na dlouhé cesty.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2004 
  • Typ motoru: 2,5 TCi 
  • Stav km při koupi: 29 000 km 
  • Stav km nyní: 47 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 9,3 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

2
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 5.6
H1 Van jsem zakoupil jako mírně ojetý v říjnu 2006 vzhledem k početnosti rodiny (žena, 3 děti a 2 větší psi) jako vozidlo určené k pohodlnému cestování na delší cesty s možností přespávání ve voze po cestách. Předchozí Octavia 2,0 nám prostorově nestačila, a tak jsem ji musel pustit do světa, byť byla velmi dobrá. Vzhledem k rozměrům H1 mají všechny 3 děti možnost na zadním sedadle sedět v dětských sedačkách.

Do zadního nákladového prostoru (3,6 m3) jsem nechal za cca 7 tis. kč u truhláře vyrobit na míru dělené podlahové skříně na věci ve výšce nad podběhy zadních kol a na horní ploše (víku skříní) jsem umístil matraci rozměrově na celou plochu nákladového prostoru, tedy 1,67 m x 1,62 m. To znamená, že uhlopříčně mohu využít délku cca 186 cm na ležení, což je plně postačující pro mne, ženu a nejmenší dítě, (spíme natažení) a zbylé 2 děti a psi spí v kabině (přední sedadla jsou normálně sklápěcí. Navíc nevozíme kufry, věci máme ve skříních, takže nemusíme neustále něco vybalovat, přenášet a podobně.

Celkový jízdní dojem byl od prvního okamžiku velmi příznivý, při výšce vozu 2 metry skvělý výhled, vzdušná prostorná kabina, pohodlná sedadla, ani při dálkových jízdách kolem 1 300 km nebolí záda. Hlučnost je na dodávku poměrně nízká, takže snesitelná, velmi dobrá svítivost reflektorů, což je dáno výškou jejich umístění a tím, že pro tlumená a dálková světla jsou samostatné reflektory, takže mohou svítit společně. Dynamika vozu je vyhovující, vůz je schopen držet stálou rychlost kolem 150 km /h (dle tachometru), avšak za cenu vysoké spotřeby.

Optimální rychlost je někde mezi 100 - 120 km/h. Pérování se blíží měkkostí osobnímu vozu, nicméně pokud auto není zatížené, jeví se trochu tvrdší. Spotřeba v průměru cca 9,3 l/100 km, při dlouhých cestách se dostanu pod 9 litrů, naopak při krátkých až pod 10 litrů, nad 10 l jsem ale zatím nikdy nejel. Bohužel se ukázalo, že vůz asi u předchozího majjitele neměl optimální technický servis, takže jsem musel řešit některé závady, technicky v podstatě drobnosti, ale nějaké výdaje si to vyžádalo. Celkový dojem: jsem spokojený, řízení vozu je příjemné a rád s ním jezdím.

Závady a opravy na autě

* cca 33 tis. km - výměna el. spínače u předních pravých dveří
(cca 300,- Kč nový díl)

* cca 40 tis. mm - rozpadlá svorkovnice u turba, projevilo se jen při diagnostice motoru - oprava cca 1200,- Kč pouze za práci, měnit díl nebylo potřeba (Autopalace Butovice)

* cca 40 tis. km - prasklé přední okno z vnitřní strany vlivem loňských veder v Maďarsku (jemná prasklinka vnitřní vrstvy skla cca 6 cm dlouhá) , ponecháno zatím bez opravy.
* cca 43 tis. km - výměna akumulátoru 100 Ah (ve 3,5 letech stáří vozu, cca 3 600,- Kč)

* cca 45 tis. km - vyšší házivost zadních brzdových bubnů zjištěná při první technické prohlídce - vůz ale prošel. (vysoustružení + montáž cca 500,- kč za práci) a oprava horkem rozměrově poškozeného ovládání regulace topení (cca 1000,.- Kč pouze za práci, bez nutnosti výměny dílů)

* 47 tis. km - výměna ozdobné lišty na přední kapotě utržené vandalem (cena dílu cca 1 600 kč).

<
Přejít na standardní verzi stránky »