Zavřít recenzi

Kia Rio sedan 1,4 Samba

“Výborný vůz a vážný konkurent fabiím.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru: 1399 
  • Stav km při koupi: 3 km 
  • Stav km nyní: 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.6
Letošní rok jsem začínal v jedenáctiletém poctivém peugeotu 306, který věrně sloužil do poslendího dne. Leč uvažovali jsme o větsím vozidle, aby se tam vešly obě vnučky se sedačkami a víkendovou výbavou. To už 306 nezvládala a tak šla do světa. Od 4. února jezdili s octavií 1,8T 20V se 150 koňmi pod kapotou a bylo to svezení jedna báseň. Ta však trvala jen šest týdnů než jsme jednou našli místo, kde byla zaparkována prázdné. Policie konstatovala, že ze sta ukradených se najde jedna.

Potřeba nového vozu vystoupila o to razantněji a tak jsme se dali naším synkem svést ke koupi produktu korejskeho atomobilového tygra. No tygra, toho má spíše on ve svém seedu. My jsme zvolili KIA Rio v provedení sedan a s motorem 1,4. Vůz má "šaty" střižené italskými stylisty, je vlastně připravené v Evropě a vyrobené v Jižní Koreji. Tyto dvě základní komponenty mají ve výsledku jednu zásadní premisu: výborné auto za skvělou cenu pro mladé, ale také pro nás starší, kteří uvažujeme o předposledním vozidle. O tom posledním se nebudu raději šířit.

Za 281 tisíc korun jsme dostali v táborském autosalonu PetaCar bezvadně vybavený automobil (2x airbag, ABS+EBD, centrál, veškerou povinnou výbavou, elektrické ovládání všech oken, klimatizace, litá kola, mlhovky, denní svícení, mimořádnou výbavu interiéru Samba, dálkové ovládání s alarmem, metalický dekor, elektricky seřiditelná a vyhřívaná zpětná zrcátka a jako lahůdka originální autorádio s CD přehrávačem a s možností připojení USB a také sluchátek, jako pozornost podniku PetaCar byl náš vůz vybaven zdarma zamykáním řadící páky).

To už raději nebudu - v rámci prodejního standardu - zmiňovat to, že nám zástupci firmy přivezli vůz z Tábora do Prahy, protože se nám zrovna z pracovních důvodů nehodilo jet k nim do autosalonu si vůz převzít. Samozřejmě, že jsme o hned víkendu využili i týdení dálniční známku a jeli Rio provětrat na dálnici na Hradec Králové až do Náchoda a zpět. Ve třech osobách a při průměrné rychlosti 140 km/hod zaznamenal palubní počítač průměrnou spotřebu 7,2 litru na sto. Když jsme sjeli na silnice I. třídy a snížli rychlost na standardní devadesátku, klesla spotřeba na 6,0 litrů na sto.

Podotýkám, že v kufru bylo cca 100 kg nákladu a my tři dospělí dali dohromady hnotnost 240 kg včetně příručních zavazadel. Rio sedan má poměrně prostorný kufr o objemu 390 litrů, to je o 120 litrů více od verze hatchback a to je setsakra znát. Největším překvapením byl pro jednoho kolegu z práce posed na zadních sedadlech, kde se pohodlně uvelebil i se svými 204 cm. Je fakt, že klobouk už by drhnul o střechu, ale kdo by chodil v posledních květnových dnech v klobouku, že? Při návratu do Prahy je na tachometru necelých 500 kilometrů a z nich mám jako řidič jen ty nejlepší poznatky. Vozidlo se chová přiměřeně ve všech použitých jízdních režimech, zatím jsem nemohl vyzkoušet jízdu v dešti, v mlze, v noci a dalších komplikovanějších režimech, ale to vše mě ještě čeká.

Nemám žádné záporné poznatky. Jedinou výtku mám na zdánlivě slabší výkon trojky do "vysokovského" kopce před Náchodem, kde se mi zdálo, že netáhne. Při přeřazení na čtyřku se Rio opět rozjelo a šplhalo do kopce jak utržené z řetězu. Ještě před vrcholem kopce se i pětka vyrovnala s posledními třemi sty metry bez škobrtnutí a s velkou rezervou na plynovém pedálu... KIA Rio 1,4 sedan Samba první jízdní dojmy: jedna mínus. Dojmy z prodeje v PetaCar Tábor: jednička s hvězdičkou.

Závady a opravy na autě

Žádné.
<
Přejít na standardní verzi stránky »