Ford Transit 2.4 TDCi 140k
“Po 50tis. km mi spadl úsměv a umřela radost.”
- Rok výroby: 2006
- Typ motoru: 2.4 TDCI 140 k
- Stav km při koupi: 0 km
- Stav km nyní: 57 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
1 rok
- Průměrná spotřeba: 10 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
1. kilometry fakt luxusní svezení: 140koní + 6-ti stupňová převodovka, klimatizace, vyhřívané čelní sklo, elektr. okna, el. vyhř. zrcátka, rádio CD + handsfree,... nic nechybí
Po 50.000 km: že já trdlo nemám radši Sprintera byť v základním provedení. Nebaví mě stále nahánět techniky a co až skončí záruka... to bude peněz :-(.
Závady a opravy na autě
1/ 0 km - odjezd od dealera - rozsvítila se kontrolka čerpadla: vyjádření Fordu: to nic, to projedeme diagnostikou.
2/ 2 km - 2. pokus o odjezd od dealera - opět kontrolka čerpadla - Ford: asi špatný olejový senzor + opět diagnostika (kontrolka už dala pokoj, takže se nic neměnilo).
3/ 2.000 km - začlo hvízdat turbo - vyjádření Fordu: prý je to normální u těchto silných motorů.
4/ 3.000 km - přestalo fungovat vyhřívání čelního skla: Ford v rámci záruky vyměnil relátko.
5/ 3.001 km - sklo vyhřívalo, ale jen 2/3 spirál, takže opět nástup se škrabkou :-( Konec zimy, nebudu to teď řešit.
6/ 20.000 km - umřelo dálkové ovládání centrálu - Ford: v rámci záruky výměna.
7/ 35.000 km - umřelo hands-free, no nic, to budu řešit při garančce (na 50tis.).
8/ 50.000 km - garanční prohlídka, nahlášené nespokojenosti: ztrácí se fridex a motor. olej (přetěsněno, vše OK), turbo hvízdá jak sanitka (neřešeno, normálka), nehřeje 1/3 spirál v čelním skle (sklo vyměněno), nefunguje hands-free (během 3 měsíců odhalena závada a modul HF vyměněn) + nějaké drobnosti, např. rezaté nerezové nášlapy vpředu apod.
9/ 50.010 km - vyměněným čel. sklem teče do kabiny: Ford uznal reklamaci reklamace a sklo přetěsnil.
10/ 52.000 km (tj. necelý měsíc po garančce), duben 2008, při přezouvání na letní pneu zjištěna hrůza na předních pneu: zcela nepravidelně nepopsatelně oskákaný vzorek, mimo jiné jedno kolo podstatně více ojeté zvenku a druhé zas zevnitř ?!? K tomu při posledních 10tis. km vibrace do volantu při rychlosti vyšší jak 60 km/h - že by zimáky? Bohužel ne, ani sebemenší zlepšení po přezutí. Co na to Ford: co se týká opotřebení pneu, tak mám prý nekvalitní pneumatiky (doplňuji, že to jsou po dobrých zkušenostech opět vybrané PIRELLI) ale na dotaz, proč to neudělali už vloni, nenašli odpověď... A ty vibrace? : "No jo, to není jako osobák, to musíte něco zkousnout".
Tato záležitost je stále otevřená...
Tímto se omlouvám za časté návštěvy jistého autorizovaného servisu Ford, ale snad nezůstane s podivem, že si toho za 3/4 milionu Kč nenechám moc líbit.