Zavřít recenzi

Škoda Octavia I, RS

“Za ty peníze je to víc než dobré sportovněji naladěné auto.”
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: 1.8T 132 kW 
  • Stav km při koupi: 30 000 km 
  • Stav km nyní: 60 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 12 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.6
Jízdní vlastnosti: Již po několikáté propíraná nedotáčivost auta, nicméně octávka je spíš "býk" na dálnice než "gazela" do zatáček, což ve výsledku znamená, že například mladší bratříček Fabie RS se zkušeným řidičem se těžko v zatáčkách dohání, ale jen do té chvíle, než je někde delší rovinka. Tudíž před koupí auta bych na tohle dával velký důraz a rozhodně bych pro ne zas tak zkušené řidiče doporučoval octávii vybavenou ESP, protože v každé rychle projeté zatáčce budete jak se řiká lidově "honit prdel".

Co se týče brzd, tak vadnou až po poměrně delší době, ale rozhodně VADNOU. Párkrát ze 180 km/h na 80 km/h a brzdy jsou na svém maximu, ale rozhodně bych je nehodnotil jako špatné, spíše uspokojivé.

Podvozek, u toho žádná. Příjde mi akorát tuhý, auto hezky reaguje na Vaše požadavky, možná by se nemusel tolik naklánět do zatáček, ale vzhledem ke stáří auta zanedbatelný úkaz.
K řazení jen stručně: rychlé, přesné, akorát ta 6ka chybí :-( ale zase točit 3 rychlostní stupeň do 170 km/h, to je prostě paráda.
Exteriér: přední nárazník je opravdu nízko, ale urazit ho to už chce opravdu hodně talentu :-) Trochu mě sklamalo, že zadní nárazník je totožný s "obyčejnou" octávií (až na výřez pro výfuk), ale co, oktě to sluší i tak.

Interiér z mého úsudku radost pro oči, jednou jsem ho viděl, a zamiloval jsem se. Někomu se ta strohost barev líbit třeba nemusí, to je na každém. Tu kombinaci voňavé kůže a bílé látky prostě miluju. Volant nádherně sedne do ruky, řadící páka taktéž, jedině bych jí vytkl, že je na můj vkus až příliš dlouhá.

No a teď to asi nejhorší co na Oktávii RS je, a to spotřeba. Ať si píše kdo chce co chce, já jezdim s oktou průměrně 11-12, a nechápu jak s ní někdo může jezdit pod 9 l/100km den co den. Motor je laděný na sportovní jízdu, už od prvního nastartování cítíte jak chce "šlapat na krk" a ten syrový zvuk motoru k tomu jen přispívá. Tudíž dusit Oktu za cenu nižší spotřeby mi příjde jako "trápení" :-).

Suma sumárum bych octávii rozhodně neměnil s nikým za nic v její cenové kategorii, pokud hledáte "velmi" rychlého běžce na dlouhé tratě, spolehlivého, poddajného a v dané třídě luxusního, Octa je jasná volba :-)

Závady a opravy na autě

Auto již pár poruch mělo, ale vše zatím zanedbatelné, přesněji: "čep na předním kole, stabilizační tyčka", což není tak hrozné ...
<
Přejít na standardní verzi stránky »