Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil v květnu 2007 a od té doby zatím skvěle plní svou funkci nenáročného a bezproblémového vozítka. Víko motoru jsem za 13 měsíců zvednul dvakrát při doplnění ostřikovačů a kontrole oleje. Důvodem pro nákup byl kufr o objemu 510 litrů- který pro mladou rodinu téměř nezbytnost. Nelituju investice do silnějšího motoru. Alpy i špičaté Apeniny byly pro Natálku malina a s lehkou nohou jezdím mimo krajská města a dálnice do 6l/100km.
Nejdelší ujetrá trasa: Morava-Toskánsko-Švýcarsko-Morava, celkem 3700 km. Nejdelší ujetá trasa za jeden den: 1100 km.
Hlavní výhody:
1) Kufr - skvělá věc, NE však na přepravu velkých předmětů (sedan je sedan). Složený kočárek je možno uložit podélně i napříč a je kdykoli přístupný i při kompletním sbalení na delší rodinnou dovolenou včetně kartonu piv v plechovce a "basy" kojeneckých vod.
2) Výbava - Renaultu se podařilo dostat do limitky F1 všechny důležité věci, je však třeba počítat s "levným" provedením (např. klima je manuální, palubní počítač ukazuje jen jednu hodnotu a listovat lze jen jedním směrem atd.)
3) Zatím naprostá spolehlivost - nepraskla jediná žárovka a nerozsvítila se jediná kontrolka kromě hladového oka. Prostě nasednu a jedu.
4) Solidní jízdní komfort ve své třídě. Auto je sice opravdu náchylné na boční vítr, ale zato si díky vyššímu podvozku poradí i s jízdou po českých tankodromech. A koho bolí z auta záda, měl by si občas zajít do posilovny a nesvádět svou špatnou tělesnou kondici na chudáka auto.
Slabé stránky:
1) Horší čitelnost tachometru v šeru, podsvícení je při některých situacích málo kontrastní.
2) U motoru 1,4 16V přímo sadistické umístění měrky oleje. Pokud nemáte ruku jako Saxana počítejte při kontrole s ušpiněním a někdy i odřením.
3) Evidentně levná řešení karoserie (odkryté pružiny v kufru, skoro merkurovské šroubky na některých méně podstatných spojích atd.). Zvenku naštěstí nic z toho není vidět.
4) Výhled při couvání není nic moc, vzdálenost se přes kufr špatně odhaduje. Před sídlištěm bych s tím denně podélně parkovat nechtěl, určitě se to ale dá naučit.
5) Při rychlosti nad 100 km/h se mi také ozve svištění od dveří, prý je to způsobeno tím, že dveře nejsou zapuštěny dovnitř karoserie ale sedají na ni zvenku. Příjemné to není, ale vážný problém taky ne. Úplně odstranit to asi nelze.
Zásadní slabiny však Thalia nemá. Je to zvláštní mix věcí nadprůměrných a průměrných, který jiné automobilky nenabízejí (alespoň ne v kategorii 250-300 tis CZK). Je ideální pro začínající rodinu bydlící mimo velká města. Nelze ji však použít jako stěhovák nebo jako kompenzaci mindráku způsobeného nedostatečnou velikostí mozku či jiného orgánu. Pokud bude i nadále šlapat tak jako dodnes, nákupu litovat nebudu. Neustálé drobné opravy na starších autech mě omrzely. Na garančce po roce jsem byl včera a stála 5000 včetně výměny filtru v klimatizaci. Přístup prodejců i servisáků je tady v Brně velmi dobrý, zatím jsem však neměl možnost (a snad ani nebudu) testnout je při řešení nějakého nepříjemného problému.
Napsáním této recenze si vyhrazuji právo nereagovat na připomínky fujtálijů a jiných samozvaných odborníků na design.