Zavřít recenzi

BMW 525 TDS Touring

“Je to BMW.”
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru: 2,5 TDS 
  • Stav km při koupi: 100 000 km 
  • Stav km nyní: 130 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

3
 
Hodnocení celkem 5.6
Tohle auto mě uchvátilo už od uvedení do výroby. Když doplním, že tohle vozidlo tehdy stálo stejně co tři byty v Praze, má zasloužený respekt i po nové generaci.
Auto je bytelné, prostorné s kvalitním zpracováním materiálu.
V autě mám dvojí šíbr, dále tempomat, komplet elektriku, BC, chybí klima, ale díky šíbru se to dá překousnout.

Během těžkých problémů se vstřikovacím čerpadlem mě znechucoval slabý výkon motoru a starty. Autu jsem pak vyměnil čerpadlo za 27tisíc Bosh, pak prohlídl rozvody a vyměnil opotřebované kladky a napínák. Motor jsem nakrmil kvalitním olejem, výměnou všech filtrů, termostatu, pročištěním vodního okruhu. Motor z počátku hlasitě řehtal jako starý transit, ale s přibývajícími kilometry zaježdění a kvalitním čerpáním nafty u shell se vše vrátilo do normálu. Od té doby si na motor nemohu stěžovat.

V brzké době mě čeká renovace zadní nápravy. Spodek vozu je silně zkorodován, ale díky kvalitním plechům, tohle není závažný problém.
Jízda s tímhle autem je pohodlná a příjemná zejména při dálkové trase. Řazení je přesné, spojka průměrná a brzdy na Touringa učinné. Výkon celkem v pořádku, postačí. Spotřeba, nejnižší 7l průměrná 8l v zimě 9,5l.

Na tomhle autě nejraději využívám tempomat, šíbr(škoda toho Eura, už bych věděl jak to využít i vzadu ;) Zavazadlový prostor je velký a skvělé je, že nemá schod u dveří kufru jako třeba u Octavie. Jízda po městě je skvělá, a díky pohodlí podvozku se nevyhýbám tramv.kolejím.
Nevýhoda u tohodle auta byla pouze špatná koupě od špatného majitele, na kterou jsem doplatil čerpadlem a zbytečně vytáčel nejen sebe. Tohle auto vyhrálo nad MB 124 Combi, a to velmi nízkou pořizovací cenou.

Jelikož auto už je starší mohu doporučit pouze jako levnější variantu Octavia Combi 1,9Tdi, ale nabídne překvapením, má více vychytávek a také pohodlí.

Závady a opravy na autě

Vadné vstřikovací čerpadlo, pokročilá stádie koroze podvozku. Elektronika pátých dveří, tlumiče pátých dveří. Občas problikne palubovka, nefunčkní ruční brzda, jinak na to stáří vše funguje.
<
Přejít na standardní verzi stránky »