Zavřít recenzi

Škoda Fabia 1,2 Htp

“Motor kterému již nemohu věřit, autu ale ano.”
  • Rok výroby: 2004 
  • Typ motoru: 1,2 Htp 12V 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 130 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 roky
  • Průměrná spotřeba: 6,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 7.0
Ve firmě jsem začal jezdit se Škodou Felicia combi 1,3MPi. Když se prodávala měla najeto 280.000Km, neukápla ani kapička oleje a dokázala udělat 180Km/H. Následně jsem dostal Fabii 1,4, s kterou jsem najel 120.000Km (pak ji dostal kolega) a v podstatě krom výměny olejů, gum apod. se nic jného neřešilo.

Když se prodávala měla najeto 190.000 Km. Následovala Fabie 1,2 Htp 12V. Akcelerace oproti 1,4 byla lepší, auto docela lítalo (jezdím tedy převážně sám a bez zátěže) a pokud vezmu spotřebu, tak pokud se pohybujete do 4.000 ot/min a rychosti do 120Km/H, nechá se v klidu jezdit za 5,8l/100Km. Pokud začnete trochu ostřeji cca do 150Km/h tak se dostanete se spotřebou na cca 6,4 - 6,7l/100km. Bohužel, provoz v zimních mesících je oproti 1,4 děsivý.

Bez přidání plynu se nerozjedete, pokud přidáte protočí se kola a je vymalováno. Nicméně kolegovi se poprvné motor zastavil na 90.000Km. Servis to nějak vyřešil a do 160.000Km to drželo. Poté však přišlo K.O. Měli jsme štěstí, protože srvisák se prokec, že se jedná o výrobní vadu a repasovaný motor dodala škoda, firmu to stálo cca 30.000Kč.

Dnes má tato fabie najeto 255.000Km a zatím jede a docela uhání. U mé fabie se při 120.000Km poprvé a při 123.000Km podruhé rozsvítila kontrolka motoru. Jelikož jsem ochodník potřebuji mít jistotu, navštívil jsem 2 různé autoservisi. V servisech mi řekli něco o vracemí výfukových plynů a vymazali kontrolku s tím, že to je dobrý a že se to stává. Auto začalo občas cukat. Kontrolka se opět rozsvítila a servis vyměnil čidlo. Chvíli pauza cca 3.000Km. Kednoho den jsem již nenastartoval. Startér točil ale motor nikoliv. První verdikt K.O. volnoběžka.

Dostal jsem z firmy náhradní (zmiňovanou 1. fabii ve firmě s najetými 250.000Km a repasovaným motorem) a pro mě šílená šok, protože toto auto proti mému docela lítala a táhlo. Zavolal jsem do servisu ať to zkouknou hlouběji a ejhle, ventily ohlé, motor K.O. Mé auto už ale mělo mít "delší" kladku aby se nemohlo stát to, co kolegovi. Že by ani toto problémy motory nevyřešilo??? Ještě upřesním, že když jsem se o tomto tématu začal bavit s kamarády, dostali se ke mě ještě další 3 shodné případy s kleknutím motoru 1,2 Htp 12V při najetých něco málo nad 100.000Km. Ve firmě se již přemýšlí ot změně značky. Pokud by měla zůstat značka ŠKODA tak Fabie minimáně 1,4 16v nebo Octávia TOUR.

Závady a opravy na autě

První fabie ve firmě s obsahem 1,2 Htp 12V, r.v. 02 poprvé

skoro klekla při 90.000Km. Totálně bohužel klekla při 160.000

Km. Druhá fábie ve firmě s obsahem 1,2 Htp 12V, r.v. 04

bohužel klekla na 130.000Km. Jiné závady krom výše

zmíněných drobností žádné!!!!
<
Přejít na standardní verzi stránky »