Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil nové, v únoru 2006, zatím najeto 124 800 km, verze Executive, 620 000 Kč. Bohužel má recenze nebude příliš příznivá:
Všechny níže uvedené vady bych Hondě nakonec odpustil, ovšem dominantní handicap, tedy chování naftového motoru, mě trápí celou dobu. Mám na mysli jeho zpoždění při záběru! Skutečně katastrofa. Předtím jsem jezdil s Oktávkou a pak i s Passatem (oba v naftě). Passata mi ukradli, tak jsem šel do Japonce s tím, že se nekradou. Ale celkem jsem si naběhl. U nafťáků od Volkswagnu totiž když se sešlápne pedál plynu, tak se motor prakticky okamžitě dostává do záběru. U Hondy to tak není (údajně tímto neduhem prý trpí i francouzské motory). Chvíli se nic neděje a pak sice přijde ukrutně silný záběr, ovšem to už je celkem pozdě. Markantní to je při předjíždění: vytočím 4 rychlost. stupeň, který už pak v točkách kolem 4000 nemá sílu (princip naft. motorů obecně), takže se řadí 5ka, jenže ta doba než to znovu zabere, je dlouhá. Nebo výjezdy ze zatáček v kopcích: než se auto po sešlápnutí plynu rozjede, tak to trvá. Zpoždění odhaduji v rozpětí 0,5 až 1,0 vteřina. Někdo by řekl, že půl vteřiny nic není, ale zkuste si to v provozu. Je to prostě nepříjemné. Zkusil jsem to reklamovat, technici mi v Hondě ale řekli, že to je normální a dali k vyzkoušení jiný Civic: ano, potvrzuji, je to normální, i tento vůz měl zpoždění v záběru. Takže jsem po 30 000 km nevydržel permanentní nas.ání a hledal řešení v chipu: řídící jednotka BOSCH šla krásně načipovat (7 000,-), záběr motoru je od té doby až brutální, ovšem opět až po onom zpoždění, které zůstalo v původní podobě... Naproti tomu už jsem dosáhl rychlosti 223 km, měřeno navigací.
Další nepříjemností je stále povrzávání/poklepávání z několika míst interiéru, zejména palubky: už to neřeším, zvykl jsem si. Je to takové "lagric".
Při vysokých rychlostech (řekněme 170 a víc) je auto při brždění nestabilní, jakoby se rozvlní zadní část - podle některých recenzí to je dáno tuhou zadní nápravou. Nebo když je v zatáčce nerovnost, tak odskakuje jako kdyby už tlumiče nesloužili (ovšem dělá to od začátku). Mimochodem, do ČR se tohle auto moc nehodí, je skutečně velmi tvrdé, na komfort zapomeňte. Dal jsem16´ místo originál 17´, ale pomohlo to jen trochu.
Mám xenony, nejdou z interiéru nijak výškově seřídit, občas na mě protijedoucí řidiči bliknou v domnění, že mám zapnutá dálková světla.
Dálkovým ovládáním nelze auto zamknout dokud jsou otevřené některé dveře, což je nepříjemné když máte plné ruce tašek. Musíte tašky položit na zem, uvolnit si tak ruku a pak dálkovým zamknout. Za deště velmi komfortní...
Půl karoserie je z plastu, to je ale holt současný trend. Ovšem slícování ubohé, občas dokonce u předního levého světla musím lehce zatlačit blatník aby znovu dosednul na své místo.
Teď po 124 000 km je už motor v interiéru celkem hlučný, ale už to není nové auto, chápu.
Za klad považuji spotřebu: dlouhodobý průměr 6,5 l/100 km po chipu, při celkem svižné jízdě. Mrkněte pro zajímavost na www.spritmonitor.de.
Dalším kladem je samozřejmě vzhled jak z venku, tak zevnitř. Skvělé sedačky, na dlouhé jízdy super. Naprosto vynikající chování (zásahy) stabilizace ESP, na zasněžených silnicích budete králem.
Ovšem když už se pro Civica rozhodnete, tak jedině v benzínu.
Celkové hodnocení: působí na mě dojmem levného auta, šetřilo se, od Hondy bych to nečekal.