Zavřít recenzi

Daewoo Nexia 1,5 8V sedan

“Nad očekávání dobré.”
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 1500 ccm 55 kW 
  • Stav km při koupi: 81 000 km 
  • Stav km nyní: 108 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 roky
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 7.6
Po přesednutí z Favoritu do Nexie jsem si připadal jak v nebi, i když palubka nevypadá zrovna mladě, tak auto je tiché, dobře sedí na cestě a příjemně se ovládá.

Líbí se mi motor, ten je skutečně povedený, jel jsem už s vícero patnáctistovkama, žádná nebyla tak dobrá jako v Daewoo. Narozdíl od jiných majitelů naše nexie olej vůbec nežere. Jedná se v podstatě o motor Opel 1,6 se zmenšeným zdvihem. Spotřeba při klidné jízdy je velmi dobrá i pod 7 litrů. Motor je příjemně pružný, kola si kolikrát na dvojku prohrábnou při ostřejším rozjezdu. Startování v zimě pohoda.
.
Řazení je poměrně přesné, jak je u opelů zvykem. Převodovka je odstupňována příjemně do rychla, takže při 130 km/h je v autě příjemný klid. S autem jsme v Německu jeli bez problémů 190 tachometrových. Přes delší převody je dynamika velmi dobrá, díky točivému momentu téměř 130 n.m. ploché křivce točivého momentu.

Prostor v autě je dostatečný, já mám 192 cm, otec 193 a sebe si sedneme bez problémů. Kufr bombastický na sedana super objem 530 litrů. Sedačka řidiče je výškově stavitelná.

Koroze - po 11 letech se první puchýřek objevil na zadním lemu i prahu a na spodku dveří - stačilo obrousit, odrezit a nalakovat. Jinak podvozek je netklý, pravidelně ošetřován. Pokud tuhle údržbu nezanedbáte, tak Vám nexie hned tak nezrezaví.

Podvozek - je naladěn docela komfortně, ale slušně drží stopu. I přes posilovač se chová auto ve vysokých rychlostech poměrně jistě.

Brzdy - asi největší slabina vozu s 13 palcovými koly, které mají ještě starší typ brzdičů. Ne že by byly vysloveně špatné, oproti favoritu super, ale brzy se unaví a mají tendenci k vadnutí, to pak musíte více šlapat na pedál.

Topení a větrání pracuje špičkově - to musím opravdu pochválit, v létě fouká studený vzduch i v pařácích a já stále hledám ten duhý chladič klimatizace, která tem není. Super.

Plasty - jsou horší kvality, jde vidět, že to není manažerské auto, s tímhle prostě člověk musí počítat, že sem tam něco vrzne, ale opět - oproti favoritu - pohádka.

Elektrika - výbava: mlhovky, 4 x okna centrál, otáčkoměr, el. otevírání kufru i víka nádrže, rádio + 4 x repro, el. hodiny...na všechno si nevzpomenu:) pracuje to všechno bez potíží, až na ten problém s ovladačem okna, ale to není problém elektriky ale plastu.

Náhradní díly jsou úplně bezproblémové a levné, díky záměnnosti s opelem. Například těsnění pod hlavou 354 kč - a bylo na něm psáno opel astra 1,6:) pasovalo přesně:D

Design - auto nevypadá špatně, předek a zadek odpovídá roku výroby, dojem tak trochu kazí hranatá linie zadních dveří a oken a hranatý zadní lem blatníku.

Nevím co bych ještě popsal, klidně se ptejte.

Závady a opravy na autě

Ano, které auto alespoň nějakou poruchu nemělo.

Těsnění pod hlavou - asi nejzávažnější porucha

Zatuhlé brzdy po koupi

Výfuk - rezavý

Lehké cukání motoru - vadné kabely zapalování

Prasklý ovladač elektrické okna u řidiče - spravil to drátek:)
<
Přejít na standardní verzi stránky »