Zavřít recenzi

Chrysler Grand Voyager 3.8 LE AWD

“Prostorné a komfortní vozidlo nevhodné do městského provozu.”
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 3.8 Benzín 
  • Stav km při koupi: 58 000 km 
  • Stav km nyní: 59 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 11,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 6.4
Auto jsem pořizoval zejména z důvodu potřeby rodinného vozu s nadstandartní velikostí interiéru což Grand Voyager beze zbytku splňuje. Po posunu druhé řady dvojice sedadel až do nejzadnější polohy a demontáži třetí řady stále zbývá prostor cca 1,5x1,5m. Výhodou je také plochá podlaha interiéru po celé délce vozu bez prostředního tunelu (verze s automatem), což umožňuje převážet i předměty (lišty, latě, koberce apod.) o délce více než 3m a to i bez demontáže sedadel.

Jízdní vlastnosti vozu odpovídají jeho velikosti a chová se spíše než jako osobní automobil jako dodávka. Primárně byl automobil konstruován pro USA a jeho dlouhé dálnice, takže na hrbolatých okreskách se spoustou prudkých zatáček si komfortní jízdu příliš neužijete. To má na svědomí hlavně zadní odpružení listovými pery, které je sice nenáročné na údržbu a vydrží téměř vše, za to ale ucítíte každý výtluk či hrbol.
Spotřeba vozu s šestiválcovým motorem 3.8l, čtyřstupňovou automatickou převodovkou s overdrivem, pohonem na všechna čtyři kola (AWD) a zimními pneumatikami se vyšplhá ve městě až k 16 litrům na 100km (ověřené údaje počítače). Běžná spotřeba (klidná jízda, lehká noha na plynu) mimo město se pohybuje kolem 11-12l/100km při delších jízdách (více jak 100km) i pod 10,5l/100km.

Parkování s vozidlem 5x3m je kapitola sama o sobě. Běžné (úzké - ne to pro vozíčkáře) parkovací místo u supermarketů zaplníte beze zbytku celé, takže skrze přední dveře již nevystoupíte (pokud parkujete mezi auty). Zbývají zadní posuvné dveře a nebo volná místa někde na okraji parkoviště. Nakládání věcí a materiálu je velice komfortní díky téměř rovnému přechodu mezi zadním nárazníkem a "kufrem". V dešti pak oceníte nakládání v suchu pod "střechou" pátých dveří a to ve stoje a bez skrčení (ne jako u vozidel combi).

Závěrem: na vozidle si cením zejména jeho vnitřního prostoru, a to jak pro cestující, tak zavazadla, komfortního interiéru, pohodlí a rozhledu z vozu. Na delších cestách potom pohodlné jízdy díky kombinaci automatické převodovky se silným motorem a tempomatem. V horších klimatických podmínkách jsem již několikrát ocenil pohon všech čtyř kol. Ceny náhradních dílů u neznačkových prodejců jsou velice rozumné. Podle mne není toto vozidlo vhodné do městského provozu, ale spíše na delší trasy ve větším počtu lidí nebo s větším nákladem. Celkově jsem s vozidlem spokojen a více než splnilo má očekávání.

Závady a opravy na autě

Ihned po koupi bylo třeba doplnit klimatizaci (celá 1325 g) což přišlo na cca 1200,- Kč. Také bylo nutné zafixovat výfuk k podvozku, protože ležel na zadní nápravě (zteřelé a rozpadlé tři gumové bloky á 300,- Kč). Oprava klimatizace (cívka a kompresor 12000,-). Byla také nutné ošetřit a přestříkat rezavou rezervu (je umístěna na spodní straně vozu za zadní nápravou). V budoucnu ještě spíše estetická oprava solí poškozeného nástřiku litých kol.
<
Přejít na standardní verzi stránky »