Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto je vybaveno sportovnim podvozkem primo od vyrobce ktery je perfektne citelny a po par hodinach na letisti a stravenych zkousenim extremnich adheznich moznosti sveho vozu jsem dospel k nazoru ze:na suche silnici s obutim 235/50 R17 a se zapnutym ESP je temer nemozne Leona ,,utrhnout,,.
Kdyz uz jedete jako vepri a nazenete to do zatacky tak ze kazdou chvilku cekate kdy vam ustreli prdel.Tak vam elektonika sebere vykon a zacne pribrzdovat potrebna kola.Pak auto porad drzi Vami zvolenou stopu a vy naprosto bezpecne opustite zatacku.
Po case kdyz se clovek nauci perfektne cist podvozek a uz vi co si kde muze dovolit projizdi zatacky za hvizdotu pneumatik ale stale na hranici kdy jeste ESP nespina.Pak uz ESP plni funkci pouze takove pojistky kdy uz vite ze kdyz problikne,ze uz vic v one zatacce opravdu jet nejde(Kdyz vam totiz ESP sepne ,,naplno,,tak to v realu vypada tak ze do zatacky vjizdite v 80km/h ale opoustite ji treba v 40km/h.Proste Vas hrozne zbrzdi)
Nevyhodou potom ale je komfort ktery na nizkoprofilovych gumach a se sportovnim podvozkem na ceskych silnicich opravdu nic moc.Abych byl presny citite kazdou dirku a kanaly se stanou nocni murou.
Motor mam se zakladnima 132Kw.Coz je vlastne identicky motor ktery se daval do Octavii RS prvni generace.Jede jako dabel a na akceleraci se vam vyrovna jen minimum z toho co jezdi po ceske republice.Turbo,,taha,,uz
od 2000ot a nastup krouticiho momentu 235N.m je konstantni az do 5000ot kdy uz opada,na 6000ot je uz nejvyssi cas radit.
Motor akceleruje do 120km/h opravdu uzasne,do 180km/h hodne dobre,do 200km/h to jde a do max.rychlosti 230km/h to uz jde pomalu hlavne s vetsi zatezi.Mam v planu chip motoru,tak uvidime.
Brzdy jsou naprosto uzasne,zabrzdite defakto na petniku.Ani pri opakovanem prudkem brzdeni jsem nezaznamenal nejaky prudky pokles ucinnosti.
Diskutabilni je pouziti 6ti stupnove prevodovky.Sice to pekne vypada a na dalnici ji bezesporu ocenite ale jak to je s akceleraci to je otazka.Leon da na 1-60mk/h a na 2-95km/h vic ani prd.Octavia RS da na dvojku asi 120km/h.To razeni navic se prece musi projevit.Mam v planu otestovat to s kamosem az bude cas a prostor.
Na pendrek je taky pokles otacek turba pri prudke akceleraci kdyz rychle radite.Ve vysledku to vypada tak ze pri prerazeni na vyssi rychlostni stupen chvilku trva nez se otacky motoru zase seberou a turbo zacne zase poradne,,tahat,,.
To by ale mel zpravit Blow-off ventil.
Spotreba je na vykon motoru velmi slusna i kdyz nekomu se muze zdat muj prumer 11-12 litru moc.Upozornuji ale ze nejezdim uplne predpisove a rad si obcas rucickou otackomeru posimram hranici 6000 otacek:)Je to tak 60% klidnou jizdu 30%pro sviznou a 10% na pro jizdy kdy rad zkousim adhezni hranice vozu:)
Lehkou nohou tak ze neprekrocite 3000ot se da jet do 8.5 litru ale to je udaj z kratkych pojezdu odnikud nikam s castym startovanim.
Na dalnici pri 130km/h to je tak 7,pri 160km/h uz okolo 9-10,pri
180km/h okolo 12.No a pak uz spotreba roste temer geometrickou radou.
Co me dostalo tak ozvuceni.Mam nejakou vyssi vybavu repraku ktera se davala ze priplatek,kdyby jste me zabili tak si ted na tan nazev nevzpomenu.Ale hraje uplne spickove a okamzite jsem upustil od vize zaistalovani nejakych repro navic.
Jsem s Leonem naprosto spokojeny a asi jsem si nemohl vybrat auto ktere by me bavilo vic..................I kdyz vlastne mohl BMW M-kove rady,chtel bych konecne poznat slast rizeneho driftu.Ale jsem presvedsen ze by me asi sezralo jak benzinem,pojistenim i financema ze gumy.Ale kdo vi:)