Zavřít recenzi

Škoda Felicia

“Spolehlivý držák, ale parádu s ním neuděláte.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: 1300 
  • Stav km při koupi: 110 000 km 
  • Stav km nyní: 150 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 roky
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.2
Jsem čtvrtým majitelem Škody Felicia GLXi, 7/96. Zelená metalíza. Auto koupené v autobazaru údajně po lehkém nárazu zezadu, nové páté dveře, prohlédnuté mechanikem a zkonstatováno, že dobré, ale dle ochmatání volantu a řadící páky prý asi stočený tachometr ze 130000 na 110000km.

Auto je v provozu čtyři roky, najel jsem s ním 40000km. Vzhledem ke stáří vozu jsem překvapen jeho spolehlivostí a nenáročností. Již po koupi bylo jasné, že potřebuje výměnu předních brzdových disků a obložení. V případě Feldy je to materiál za hubičku. Odešla původní baterie, dalo se to čekat. Alternátor měnen v prvním roce provozu, v druhém výfuk. Začala vylézat koroze zadního lemu blatníku a pátých dveří. Auto bylo předchozími majiteli zřejmě dobře garážované, že se toto děje až teď. Samozřejmě druhým rokem provozu odešel hydrostav, velká nemoc Feld a Favoritů.

Auto má pravidelné servisní prohlídky, měněné náplně. Mám štěstí na dobrého mechanika. Dvakrát se nedařilo nastartovat, nejšlo palivové čerpadlo. Asi chyba imobilizéru, ale přez plyn se to podaří nakopnout. S tím souvisí asi i poslední závada letos v létě, na dálnici přestal běžet motor. Podařilo se nastartovat a jet dál. V servisu nebylo možné diagnostikovat momentálně neexistující závadu.

Celkově i přez stáří vozu spolehlivé a nenáročné auto, velký kufr, vpředu je místo i pro mou 193cm vysokou postavu, ale za mě si sedne jen menší člověk, ačkoli i bratr je vysoký jako já a vydržel vzadu 300km jízdu :o). Pro dopravu rodiny dobrý vůz. Nejvíce stížností hlavně od manželky je na chybějící klimu a image vozu. Kašlu na image, auto musí sloužit. Jenže tlak od drahé polovičky je tak velký, že se poohlídnu po Xsaře Picasso a jestli ze s Feldou budu loučit, zamáčknu slzu.

Motorově je 1,3 MPI dobrá jen na sólo jízdu. S naloženým vozem a koly na střeše se nedá skoro předjíždět. Je to auto stavěné na klidné ježdění, kroucení konstrukce v zatáčkách to jezdci jasně napovídá. Myslím, že kdyby soudruzi ve škodovce dali autu při zrodu do vínku minimálně pozink, bylo by to zlaté auto.

Závady a opravy na autě

Výměna alternátoru.

Výměna výfuku.

Dvakrát nešlo nastartovat a jednou přestal běžet motor, asi chyba imobilizéru, který odpojil palivové čerpadlo. Auto vždy bylo schopné odjet, odtah nebyl nutný.

Je zvláštní že až teď, poslední tři roky, pomalu vylézá koroze.
<
Přejít na standardní verzi stránky »