Zavřít recenzi

Toyota Carina II 1.6 XLi

“Nenáročný služebník. Když se o něj alespoň minimálně postaráte, možná Vás i přežije. Jako druhé auto do rodiny (teď ho má přítelkyně) ideální.”
  • Rok výroby: 1989 
  • Typ motoru: 1.6 
  • Stav km při koupi: 175 000 km 
  • Stav km nyní: 196 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.4
Vozidlo jsem pořídlil velice výhodně - za 17.000,-, dlouho stálo, paní už neviděla na řízení. Obstaral jsem STK, vyměnil zadní tlumiče a od té doby jsem za půl roku najezdil přes 20.000km i do zahraničí (Slovensko, Korsika).

Carina II klame tělem - zvenku to není právě poslední designový výstřelek, nicméně ve verzi liftback to ještě není tak špatné, alespoň co se proporcí týče. O to příjemnější překvapení čeká uvnitř. Za přístrojovou desku by se nemusely stydět ani o 10 - 15 let mladší auta, vše je pohodlně na dosah a funkční, kvalitní materiály, oblé tvary, žádné vrzání, spousta odkládacích prostor. Sedadla jsou bezvadně pohodlná a přitom neunavují, u řidiče s bederní opěrkou i výškovým nastavením. Vzadu je dost místa podélně i na výšku - ve srovnání s octavií nebe a dudy. Sériová výbava je bohatá, vše v elektrice, šíbr, chybí jen klimatizace - ve srovnání s německými auty z té doby o třídu výše. Kufr je poměrně velký a dobře přístupný, zadní sedačky se dají sklopit tak, že vznikne rovná plocha.

Jízdní vlastnosti jsou přiměřené, podvozek spíše měkčí, nicméně chování je čitelné, občas i zábavné (už jsem jel i po dvou kolech:). Handicapem jsou menší kola (R13) ,což částečně vyrovnávají svojí větší šířkou. Motor není žádný trhač asfaltu, ale od 3.500 táhne solidně, kopce na dálnici na pětku nejsou žádný zázrak, motor je celkově trochu hlučnější. Nejvíce jsem s ní jel asi 190, pocit sucha a bezpečí mám asi tak ve 140 - 150. Spotřeba je super cca 6,5 - 7l, na nádrž ujedu až 750 km při nějak zvlášť ekonomické jízdě (město + dálnice).

Závěrem: Nenáročný služebník. Když se o něj alespoň minimálně postaráte, možná Vás i přežije. Jako druhé auto do rodiny (teď ho má přítelkyně) ideální.

Závady a opravy na autě

Nic vážného, odešel jen baroskop - stále svítila kontrolka oleje. Jinak běžné spotřební věci (destičky, čepy, tlumiče, filtry, ložiska..) Nefunguje el.stahování zadních oken a zadní ostřikovač.
<
Přejít na standardní verzi stránky »