Zavřít recenzi

Renault Megane 1,9 dT

“Po původním nadšení velké zklamání.”
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 1,9 
  • Stav km při koupi: 114 000 km 
  • Stav km nyní: 176 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 6,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 6.2
Auto jsem koupil v polovině roku 2003. Bylo původně koupeno jako nové v ČR s poctivě vedenou servisní knihou a slušnou výbavou.

Megane je velmi pohodlné auto se slušně udělaným a prostorným interiérem.

Jízdní vlastnosti jsou taky vlemi slušné. Je třeba počítat s větším bočním náklonem. To je daň za komfortněji laděný podvozek. Není to však nic hrozného. S pneumatikami 185/14 sedí auto dobře.

Motor 1,9 dT je ještě starý diesel s turbem. Pod 2000 otáček se mu moc nechce zrychlovat. Nad tuto hranici se však dostaví vysoký nárust výkonu díky turbodmychadlu. Já jsem si na toto velmi rychle zvyknul a s tímto motorem se mi jezdilo celkem dobře. Spotřebu paliva jsem nikdy nedostal nad 7 litrů nafty na 100km. Průměrně jsem se se motal okolo 6,2 l/100km a to převážně v kombinovaném provozu, kde podíl města byl i 70%.

Z počátku jsem byl s Meganem velmi spokojen. Preventivně jsem nechal vyměnit rozvody, filtry a olej.

Už od začátku se mi občal lehce ztrácela chladící kapalina. Nikde v oleji emulze nevzniakla a tak jsem to po čase přestal řešit.

Po krátkém čase mi začala prolínat nafta okolo ablíku jdoucích z předsuvníku vstřiku. ND stojí okolo 4500,- a vzhledem k jeho dobré funkčnosti jsem se pokusil to opravit sám. Následovalo různé lepení a zaslepování. Pomohlo až kompletní zalisování předsuvníku do dalšího kusu materiálu s vývodem káblíků přes těsnění.

Na jednom z klíčů mi nefungovalo DO a odblokování imobilizeru. Diagnostika ukázala nefunkční elektroniku v klíčku. Cena nového 4500,-. Nedělal jsem a používal jsem jen jeden funkční klíč.

Následovala výměna ložiska v LP kole.

Asi po roce a půl začalo prokapávat a později téct palivové čerpadlo Lucas. Oprava přetěsněním.

Při jízdě se mi odlepilo obložení zadního kola. Dost nepříjemné. Dojezd domů cca 40 km/h. S občasným blokováním kola. Hrůza.

Nastaly problémy s otvíráním LZa později LP dveří z venku. Ulomený plastový dílek se nedal nikde sehnat. Poze celá klika za cca 1000,-. Opraveno svépomocí.

U klimatizace asi po dvouletém bezchybném používání začalo docházet k únikům chladiva. Neopravoval jsem.

Další otravná závada byla s přepínačem cirkulace vzduchu ventilátoru v kabině. Jednoho dne se motorek zbláznila samovolně neustále přepínal. Otrvné mlácení klapky se nedalo vydržeta a tak po celodení práci se mi motorek podařilo alespoň odpojit.

Opět nepříjemná závada byla prasklá pružina LP kola. Výměna obou + ax. ložisek nad nimi.

Dále kompletně odešel zámek LZ dveří. Tzn. nešly otvírat. Nepodařilo se mi opravit.

Opět problémy s chladící kapalinou. Jednoho dne byla pod autem kaluž. Víměna těsnění na přírubě a termostat.

V zimně občas nefungovalo ABS. Závada neobjevena.

Poslední zimu přestal fungovat ventilátor. Z počátku velmi nepravidelně. Výborné, zvlášť, když je potřeba zozmrazit okno a zatopit si! Závada odhalena v konektoru v prostoru u baterie.

Možná jsem ještě na nějaké drobnosti zapoměl.... .
Těch závad je na můj vkus opravdu hodně. Auto mj. dostávalo pravidelně oleje, filtry. Byly dělány kompletně brzdy, žhaviče atd.

Ke konci jsem byl z Megana už opravdu otráven a čekal jsem co se zase stane. Na delší jízdy jsem si bral raději jiné auto.

Nakonec jsem byl rád, že jsem se ho nedávno zbavil.

Pokud by vše fungovalo jak má a měnily by se jen spotřební díly, tak bych byl s Meganem spokojen. Prostor pohodlí, výbava. Uvažoval jsem dokonce o Scenicu nebo Meganu kombi, či Laguně. Nakonec se raději vrátím k Japoncům.

Závady a opravy na autě

Ano. Stále něco. Viz níže.
<
Přejít na standardní verzi stránky »