Zavřít recenzi

Honda Legend 3.2 KA7

“Rozhodně bych koupil znovu. Bezvadné auto.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru: 3.2 benzin 
  • Stav km při koupi: 260 000 km 
  • Stav km nyní: 280 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 měs.
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.4
Auto mám 3 měsíce a jezdím s ním denně. Koupeno bylo z toho důvodu, že se mi porouchala Hyundai Sonata a vozidlo při práci potřebuju.

Kromě výše uvedené opravy jsem nechal ještě vyčistit a natlakovat klimatizaci, nový filtr vzduchu a nové zadní brzdy.

O autu mohu říci jen to nejlepší. Je to zatím moje nejpohodlnější auto a první, které má spotřebu přesně podle TP.
I tachometr ukazuje zcela přesně (měřeno navigací).

Výkon 210 k a kroutící moment 293 Nm dělá z jízdy skutečný požitek. Je jedno jestli jedete 60 po okresce a pozorujete přírodu a nebo jestli chcete "vyškolit" hochy v Octaviích s červeným TDI. Zvládne vše.

Myslím, že je to jeden z nejvíce povedených vozů, které Honda udělala.
Vozidlo o délce bezmála 5 m (bez 5 cm) poskytuje nadstandartní místo posádce vpředu i vzadu. Kožená sedadla jsou vyhřívaná a elektricky nastavitelná, řidičovo i výškově a se dvěmi pamětmi.
Kompletní elektrická výbava a digitální klimatizace musela ve své době dělat z vozidla skutečně luxusní limuzínu. Ostatně ani dnes s ním ostudu neuděláte.

Pochopitelně má auto i svoje mouchy. Nedokážu pochopit, proč kufr mohu otevřít elektricky tlačítkem z místa řidiče, ale víko nádrže je ovládáno mechanicky i když taky z místa řidiče.
Stěrače jsou schované za kapotou a aby šly odklopit, musí se spustit a v půli zdvihu vypnout klíček zapalování.
Poměrně nepraktické je i ovládání tempomatu, který se nejprve musí zapnout vypínačem vlevo od volantu a pak se ovládá třemi tlačítky na volantu.

Celkově auto musím hodnotit jako nejlepší, jaké jsem kdy měl. Vnitřní prostor překoná i BMW a pohodlí zcela jistě i francouzské vozy.
Jízdní vlastnosti jsou vynikající, 1700 kg na silnici prostě dobře sedí a vozidlo je i poměrně široké a nízké. Není problém ani s brzdami a nevadnou ani v dlouhém klesání, kdy automat vlastně neustále přibržďujete.
Jediný nešvar je možná při vyšších rychlostech hluk, který asi v mém případě dělají spíše 215 pneumatiky.

Pro potenciální kupce tohoto auta mám snad jen upozornění, aby při koupi důkladně zkontrolovali elektrické rozvody. Chyba se těžko hledá.
Náhradní díly jsou lehce dostupné a v cenách škodovky. Stejně tak i servis. Pokud tedy nejdete do autorizovanho servisu.
Jinak považuji auto za tzv. "držák" a souhlasím s heslem "nakonec - japonec". Škoda že nemám volných 1,5 milionu na novou. I když podle mého názoru není tak hezká jako tento typ.

Závady a opravy na autě

Auto bylo koupeno v bazaru po důkladné kontrole při které se žádné poruchy neukázaly. Kupoval jsem ho tedy jako kus v perfektním stavu.

Bohužel již první den začal téci chladič. U auta z r.93 mi to zase tak nevadilo. V autorizovaném servisu si řekli takovou sumu, že jsem vůz odvezl do servisu, který mám vyzkoušený a nechal chladič vyměnit a za odtah (bez vody nestartuje) opravu, celkovou kontrolu vozu a náhradní vozidlo po dobu opravy jsem zaplatil polovinu toho, co autorizovaný servis chtěl jen za nový chladič.
<
Přejít na standardní verzi stránky »