Zavřít recenzi

Volkswagen Passat Variant 2,0TDI 125kW DSG DPF

“Nelituji koupě auta, dělá mi radost.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru: 2000ccm PD 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 18 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 13 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.8
Uvedený Passat je mým 5-tým novým autem v pořadí. Vozidla, které mohu z vlastní zkušenosti zahrnou do porovnání jsou:

1. VW Passat variant r.v.2003 1,9TDI PD 96kW 6st.manual, nyní provozovaný od nového 5-tým rokem, najeto 120tis.km, při provozu doposud bez jakýchkoli závad! Ve srovnání s novým je hůře odhlučněn, má horší jízdní vlastnosti a celkový komfort je nižší. Při nižším výkonu má ale samozřejmě nižší spotřebu v průměru cca.5,5-6,5l/100km.
2. AUDI Allroad r.v.2003 2,5TDI 132kW tiptronic, které jsem koupil ojeté s 80tis.km, za rok a půl najeto 30tis.km, závady však byly: porucha centralu-oprava centrálního řídícího zámku, porucha a výměna snímače ABS. Hogo fogo zaplaceno dražším provozem. Ve srovnání s novým Passatem horší jízdní vlastnosti asi díky hmotnosti a celkovému naladění auta s pneumatickým odpružením, horší dílenské zpracování, ale řekl bych subjektivně, že Audi mělo ergonomičtější ovládání. Prestiž vozu Audi je višší...

NOVÝ Passat variant jsem si vybral v provedení High-line, vzhledem k mnou požadované výbavě na kterou jsem byl postupem času zvyklý z předchozích vozidel. Motor 2,0TDI PD 125kW v kombinaci s 6-ti stupňovým DSG automatem je velmi dobrá kombinace-za příplatek... Automat DSG řadí v rámci možností DSG dobře, plynulost však při "pouštění spojky" -cukání při řazení zvláště 1-2-3 stupně je horší ve srovnání s hydromněničem u Audi. Standardní podvozek s odpružením je pro mne vyhovující. U vozu je velmi nízký aerodinamický hluk, což svědčí o nízkém odporu vzduchu. Valivý odpor pneumatik a geometrie podvozku je dle mého názoru taky výborná, což se projevuje ve velké setrvačnosti auta za předpokladu že je žádaná-při vyřazení či v klesáních.

Subjektivní plusy auta:

+ líbivý design, kvalita zpracování, užitná hodnota
+ motor TDI 125kW PD je tichý, dostatečný výkon, jde dobře do otáček, hůř se však zahřívá asi v důsledku vysoké účinnosti
+ DSG 6st. ve většině případů jsem s funkcí, řazením, a možností vyřazení spokojen
+ velmi dobré jízdní vlastnosti auta
Subjektivní minusy:
- obava z krádeže či poškození vandaly
- pouze ve městě je vyšší spotřeba 8-10l díky vyšší hmotnosti auta a velkému výkonu motoru, (mimo město je 6-6,5l/100km)
- v některých případech bych řadil jinak než DSG, ale to se týká asi každého automatu...

Závady a opravy na autě

3/2008 -13tis.km - výměna 1ks předního parkovacího senzoru.
7/2008 -18tis.km - dále již nic víc.
<
Přejít na standardní verzi stránky »