Zavřít recenzi

Renault Clio 1.2 16V Dynamique

“Byl by fajn, kdyby to nebyl poruchový EU zmetek.”
  • Rok výroby: 2001 
  • Typ motoru: 1.2 16V 
  • Stav km při koupi: 3 km 
  • Stav km nyní: 78 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 7 let
  • Průměrná spotřeba: 5,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 6.4
Mám 3 d karoserii. Sedadlo spolujezdce nemá paměť nastavení. Po sklopení pro přístup do zadu se musí znovu nastavit. Předchozí Peugeot 205 toto uměl. Auto má poměrně živý a úsporný motor. Jízdní vlastnosti a brzdy jsou výborné. Pouze musím po cca 9000 km dolévat 1 litr oleje.... V auto a ve značku jsem ztratil důvěru, protože těch drobností je už příliš. Příští auto bude japonská nebo korejská konkurence. Docela se mi na moje popojíždění pozdává Toyota Yaris.

Závady a opravy na autě

Necelý rok po koupi začala svítit diagnostika motoru a auto jelo pouze v nouzovém režimu, tzn. neakcelerovalo. Napřed přehrání SW, nepomohlo, potom výměna plynového pedálu, na řadu přišla řídící jednotka, nakonec kompletní kabeláž.

Po odborném zásahu značkového servisu už nemám na motoru ozdobný kryt, protože mi odborně vyškolení servismani pozulamovali všechny příchytky. Následující zimu po spuštění ostřikovačů probíhal náhodně reset trip computeru, vyřešilo se samo od sebe. Potom začala problikávat kontrolka airbagů. Vždy dočasně vyřešeno rozebráním a znovusložením konektorů pod sedadly. Absolutně nevím kde ty šmejdy konektory nakupují.

Přestalo svítit světlo v zavazadlovém prostoru, zjistil jsem špatný spínač v zámku 3. dveří a ponechal jsem bez opravy. V 50.000 km měněná tyčka řízení - klepala, problémem určitě byly nekvalitní silnice na Blanensku... Následně se mi začalo blokovat zadní kolo. Zjištěno utržené obložení, výměna všech paken - také prý typická bolest Renaultů. Jednoho dne jsem zapínal výstražná světla a už jsem je pak nemohl vypnout, stále jsem blikal. Spínač jsem rozdělal, odstranil pružinu a prasklou pojistku, zatavil drátek a teď to mám tak, že tahem zapnu a stiskem vypnu :-).

Nebudu přece Renaultům cpát peníze za jejich zmetky. Léto 2007, Clio přestává startovat a chytá až po několikerém startování, závada přestala po cca měsíci sama od sebe. Teď mi opět svítí diagnostika motoru, auto nejede, občas nereaguje plyn na sešlápnutí. Vyčištění konektoru u plynu nepomohlo, čeká mě diagnostika a nákladná oprava :-(. Také jsou obtěžující pazvuky prakticky ze všech částí interiéru - palubní deska, dveře, zadní sedadla....
<
Přejít na standardní verzi stránky »