Hodnocení a zkušenosti s autem
Tento Passat byl kdysi mým prvním autem a tak k němu cítím skoro "lásku". Když jsem jej viděl s cedulí " 20 000,- Kč " za oknem, tak nešlo odolat.
20 let starý vůz potřeboval menší údržbu. Soupis by se sem nevešel ale v kostce :
Karoserie: bylo potřeba vyvařit lemy blatníků, opravit prahy, rohy dveří, překytovat a nastříkat. Odstranil jsem hagusy, kolem kterých teklo do interiéru auta. Kolem čelního skla a kolem dveří jsem dával nová těsnění - stará byla od slunce rozparskaná a srazila se. Všechno jsem dělal svépomocí nebo s pomocí kamaráda - autolakýrníka. Auto je nyní krásně bílé a vypadá jak nové. Mezi přední tlumiče přišla rozpěra - auto se zřetelně méně kroutí.
Pohonné ústrojí: Motor prošel repasí v diesel servisu. Měnily se vstřiky, šály, 2 písty, kroužky. Turbo jsem vyčistil, vstřikovací čerpadlo zrepasovali v servisu. Přetěsnění motoru, převodovky a oprava elektroinstalace. Pohon 4x4 je v pořádku a stačila běžná údržba. Přední ramena jsem dával nová, ložiska také, 4x tlumiče. Nový výfuk. Nový protihlkový obklad kapoty a příčky mezi motorem a kabinou. Brzdy dostaly nové kotouče, destičky, bubny a pakny.
Interiér: byl v pořádku a udržovaný, bylo potřeba sehnat pouze originální kryt zavazadlového prostoru. Volant jsem vyměnil za volant z Golfa III. - lépe se drží a je menší.
Celkem mě opravy vyšly na 50 000,- Kč. Většina padla na servis motoru a lak. Ostatní věci jsem si dělal sám, a díly jsem sehnal na vrakovištích a část v itálii, kde se díly na B2 ještě dají sehnat.
Jak se autem jezdí po takové anabázi? Auto jsem si koupil pro radost a aby bylo v čem se "vrtat". Nečekal jsem že s ním budu jezdit každý den a rád. Sedí se nízko, auto je velice pohodlné. Výhled ven dokonalý, vzhledem k úzkým sloupkům není divu. Na palubě je všechno co člověk potřebuje vč. komletní elektriky - okna, zrcátka atd. chybí je klima ;) .
Motor má výkon 59 kW a je velice živý - auto je totiž lehčí než fabie a i na pětku jde hezky za plynem /ale bourat bych s tím nechtěl/. Syncro je geniální vynález - v zimě jsem neměl ani ten nejmenší problém /bydlím na Vysočině/, auto skvěle drží na silnici a spotřebu nijak zásadně nezvyšuje. Přítomnost syncra se projevuje jen při manévrování na místě ale žádná tragédie.
Auto dobře brzdí. Světla jsou v předu jen na ozdobu, moc nesvítí. Mlhovky jsou proti tomu silné až moc.
Provozní vlastnosti:
maximálka je cca 165 km/h - motor má sil dostatek, ale chybí mu šestka.
Spotřeba: osciluje zhruba okolo 7 litrů
spotřeba oleje: cca 0,5 l na 10 000 km, olej 5W - 40 Shell diesel
auto není do zhruba 120 km/h hlučné, pak se ozývá aerodynamika.
Zavazadlový prostor : takřka bezedný. Vejde se do něj naráz i válenda, 4 židle a rozložený stolek.
Kéž by se takové auto nechalo koupit jako nové! Hned bych ho bral.