Zavřít recenzi

BMW 325 e36 325tds

“Prostě skvělé.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1995 
  • Typ motoru: 325tds 2.5l turbodiesel 
  • Stav km při koupi: 351 000 km 
  • Stav km nyní: 362 600 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.2
Tento vůz byl konstrukčně navrhnut někdy roku 1990 a na tu dobu to bylo dle mého názoru super dělo, které zdaleka předčilo většinu konkunkurence, o tom ostatně svědčí i to že se prodávalo po různých inovacích snad se 20 různými motory do roku 1998.

Můj kousek je z roku 1995 a 13 let předemnou ho měla nějaká paní, tak doufám že to nebyla žádná dračice. Interier je ve velice dobrém stavu, čistý, nic nevrže, neskřípe. Velmi slušné dílenské zpracování je u BMW samozřejmostí.

Již při prvním usednutí si vychutnáváte dokonalou ergonomii řidiče která snad nemohla být lepší a bez loketní opěrky si to už nedokážu představit. Oto bylo horší moje zděšení při skoužce fabie první generace, kde sem se neustále bouchal kolenem pravé nohy do palubovky ale to sme ůplně někde jinde.

Na zadních sedadlech je dostatek místa ale 3 dospělé dozadu nedoporučuji ostatně jako u většiny vozů. Na nějaké stěhování hodně rychle zapomente zadní sedadla se nedají sklopit a převážení ledničky jako v Meganovi nehrozí i tak je ale kufr dost velký a na dovolenou někam do Chorvatska bych se stímhle autem rozhodně nebál.

Kdo ví, ten ví.

Motor 2.5l turbodiesel s označením tds jsem zvolil i přesto že
je po servisní stránce snad jeden z nejhorších bavoráckých počinů za posledních 20let.
Kvalitu a spolehlivost benzinovích motorů BMW rozhodně nedosahuje. Rozhodla spotřeba.

Ovšem, tento velice kultivovaný šestiválec, stvořený na dálnici, se cítí ve 180km/h jako ryba ve vodě, na svou dobu to byla pecka jako blázen a předčí i spoustu nových aut.
Výkon 105kw mluví za vše.Vozu dodává dostatek sily a většinu aut necháte za sebou v oblacích černého dýmu a to doslova, pokud na to šlapete tak to hulí opravdu drsným způsobem ale vám to vadí? Když dýcháte na záda Tuaregovi 5.0l v10tdi, který se očividně pokouší ujet??? A to myslím smrtelně vážně!

Co se týče řazení tak to se mi zdá dokonalé, rychlé, ladné přesné, akorát na zadnich sedadlech na můj vkus dost hlučné.Při zařazení rychlosti slyšíte dunivý zvuk.

Ostré a přesné řízení. Velmi dobrý "rejd" otočíte se i v malé uličce Alpské vísky.


Kdo jel v BMW tak ví že podvozek je velice silnou stránkou téhle značky aut. Vyvážení 50:50 na přední a zadní nápravě u tohoto modelu je dostatečně výmluvné.K tomu bych velice rád přidal jako důkaz odkaz z videem (pokud nebude redakce proti) trvá pár sekund a stojí zato.
Tady je...

http://www.youtube.com/watch?v=mv5GMckTcn0

Ovšem na dešti pozor. Při vytočení do vyšších otáček a v zatáčkách ujíždí zadek pokud nemáte plnou nádrž a 2 lidi v zadu.

S tímto autem se dají provádět i velice jisté, kontrolované smyky při troše cviku jak na suchu tak na dešti.

Když to shrneme tak je to velice dobré auto jak na klidné ježdění s velice zajímavou spotřebou, tak i na velice ostrou a agresivní jízdu při které skutečně protáhnete i stejně objemný benzín, Chci ovšem říci že rozhodně nejsem pirátem silnic.
Téměř každý den dojíždím za prací do Rakouska a moc dobře vím jak se má jezdit,tam vás předjede při 90 km/h jenom auto s Polskou spz nebo Čech.


Závěrem bych chtěl říct že BMW trojkové řady generace e36 s označením 325tds, rok výroby 1995 o výkonu 105kw mě zatím nikde nenechalo, stálo mě 69 000kč což je za tak precizní auto které by v lecčem dalo na frak třeba 2 krát dražší Octavii adekvátní suma.
A fámám českého národa ala BMW je na machrování, jsou na něj drahé náhradní díly atd se musím smát.
Pokud se mnou nesouhlasíte,dobře kupte si v áčkách jednu s Felicii za stejný peníze a pánbůh vás na cestách provázej.

Děkuji všem kteří to dočetli až sem Díky.

Závady a opravy na autě

Ano, auto vlastním půl roku a několik drobností by se našlo.

Předem ale musím upozornit že vůz má najeto 361 000 km.

Poruchy zjištěné při testovací jízdě, když jsem ho kupoval:

Při rychlosti nad 90km, se při mírném zatočení volantu vlevo roztřepalo řízení až sem se lekl. Po výměně silentbloků v přední nápravě a preventivně i ve velkém a těžkém motoru
u venkovského automechanika za 2500 vše OK.

Dále nefungovala klimatizace vůz má Klimatronik který běžel ale nechladil. Po naplnění cca třičtvrtě litru media klima OK.
Takže to vlastně nebyla záváda, ale co.

Nefunkční ABS, usoudil sem že to není nutné tak mi svítí kontrolka dodnes... : )

Nefunkční palubní počítač na středovém panelu, který je bůhví na co kdo ví napište.

Poruchy při mém užívaní po necelém půl roce a 10 000 km.

Nefunkční, elektricky ovládané okno spolujezdce. Bylo zrovna stáhnuté a najednou nešlo nahoru a předemnou 120km. Naštěstí za pěkného počasí, na druhou stranu kdo by stahoval okno když je hnusně : ) .Po návštěvě nejmenovaného autoelektrikáře a vypláznutí 600 kč okno OK.

Občas zlobí ručička palivoměru když máte v nádrži tak 20-30l spadne na nulu.
Klepnu do budíku a OK zatím sem tuto závadu neřešil...

Upadnutý plast s držadla nade dveřmi spolujezdce,upadnutý čudlík který stlačíte když se chcete dostat do uzamykatelné přihrádky u spolujezdce. Ach ty české silnice...

V motorovém prostoru zatím vše naprosto OK, ovšem za tepla déle startuje cca 3 sekundy což ůdajně způsobuje přepad nafty či co, který se ucpavá a svíčky jsou OK. Za studena motor chytne hned.

To je vše.
<
Přejít na standardní verzi stránky »