Škoda Octavia 1,8 TSI
“Velmi dobré i když trichu dražší auto.”
- Rok výroby: 2008
- Typ motoru: 1,8 TSI
- Stav km při koupi: 0 km
- Stav km nyní: 3 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
1 měs.
- Průměrná spotřeba: 8,1 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
S vozidlem jsem spokojen zatím žádné problémy ani reklamace (po 3 tis. km by mě to taky pěkně naštvalo) a prosím něšijte do mě kvůlim těm pohým 3 tis. km... díky
Závady a opravy na autě
Úvodem:
V úvodu recenze chci uvést, že jsem si vědom, že recenze psaná po ujetí 3000 km nemůže postihnout všechny vlastnosti či případané neduhy vozidla. K napsání této recenze mě vedlo jto, že jsem na uvednou motorizaci, zatím četl pouze minimum osobních recenzí a jednak také příslib, že se k této recenzi postupem času, jak budou přibývat zkušenosti, budu vracet a doplňoavt jí, tedy alespoň doufám. Chtěl bych zde taky nastolit diskuzi a výměnu zkušeností s jinými majiteli dané motorizace a případným zájemcům místo, kde najdou maximum dostupných zkušeností s tímto vozidlem.
Výběr vozidla:
K výběru vozidla, mě vedla jednoznačně daná motorizace 1,8 TSI. Při koupi nového vozidla jsem se v podstatě rozhodoval mezi třemi kandidáty: Renault Mégan combi, Volkswagen golf variant 1,4 TSI (90kw) a právě Octavia combi 1,8 TSI. Po zkušebních jízdách a recenzích na vozy Renault Mégane jsem tohoto kandidáta vyloučil a to i přesto, že cena zbylých dvou vozidel byla o cca 150 až 200 tis. vyšší.
Při konečném výběru nakonec rozhodli, právě pro octavii, dvě věci:
1- u golfa jsem uvažoval o nejslabší verzi TSI (90kw), což je motorizace pouze s turbem bez kompresoru. Opravdové "dvojče TSI" tohoto motoru, tedy kompresor+turbo, jsem neměl pro jejich složitost odvahu brát. Zde zvítězila ve výběru octavia s obsahem 1,8 oproti obsahu 1,4 u volkswagnu (jak se říká: objem ničím nenahradíš) a taky asi „zastaralý názor“ na že na takového kombíka je 1,4 i kdYž TSI, málo.
2- měřídkem konečného výběru byla také velikost kufru a ta je u octavie přeci jenom o kapánek větší (při sklopení zadních sedaček může rozdíl dělat až 160 l), jak se říká "co Čech to stěhovatel"
R e c e n z e
Konfigurace vozidla: octavia combi 1,8 TSI, výbava Elegance + malý kožený paket + litá kola 16"
Vzhled: klasika - to jest decetnost, která neurazí, ale ani neohromí (snad jen zloděje)
Komfort: sedačky v předu jsou pohodlné, oceňuji hlavně dlouhý sedák sahající takřka pod kolena (měřím 178cm). Boční držení odpovídající komfortní pohodové jíszdě, nejedná se o žádná sportovní sedadla s výrazným bočním vedením. Obě přední sedadla jsou výškově nastavitelná. Při vyšším posezu máte dojem, že sedíte opravdu o něco výše než je v osobních autech zvykem, což se mi jeví jako příjemné. Přední sedadla jsou vybavena bederními opěrkami, ten kdo s nimi před tím nejezdil může mít trochu problém si na ně zvyknout, ale po čase zjistí, že ho záda opravdu méně bolí a i po delší cestě není tak polámaný. Zadní sedadla vypadají také pohodlně (ještě jsem na nich neseděl při delší cestě), i přesto, že jsou zde tři opěrky hlavy na delší cesty se za pohodlné sezení dají považovat pouze dvě postraní místa, to prostřední je opravdu jen nouzové. Trochu mínus u sedadel vidím u potahů sedaček, chytá se na ně dost nepořádek a jelikož je jejich barva černá je zde vše vidět (chtě nechtě konec konzumace jídel dětmi v autě, alepoň dočasně...). Naopak jako plus hodnotím opěrky rukou jak u předních sedaček, zde je opěrka i nastavitelná, tak u zadních sedaček, kde navíc je možno opěrku "otevřít do kufru" a tím získat možnost průvlaku dlouhých předmětů (odvezl jsem tak i 250cm dlouhé lišty).
Zavazadlový prostor: opět klasika - u octavky prostě stěhovát, pozitivní je, že i tento úložný prostor je kvalitně počalouněn stejně jako interiér (již nenajdete na stranách kufru tvrdé plasty, které byly hned poškrábané). Trochu nevýhodu vidím v tom, že povrch kufru není zcela rovný, občas jezdíme na hory a v kufru spím a toto bude trochu cítit.
Výbava:
jak už jsem psal výše jedná se o výbava elegance
- malý kožený paket (ten jsou musel dokoupit, poněvadž ani v této výbavě nedostanete kožený volat a s "umělinou" se mi v rukách jezdit nechtělo
- dvouzónovou klimatizaci (funguje spolehlivě a rychle, do minuty máte po rozjetí i v rozpáleném autě nastavenou teplotu, třeba i 20C) má několik poloh Auto / Econ nebo nic, rozdíly jsou na delší psaní...
-ABS+MBA+EBV+MSR+ASR , zatím netestováno, uvidíme v zimě jsem z hor a často jezdím na sněhu
- tempomat, fuguje jak má a člověk si na něj rychle zvykne, ale připadá mi to stále jako zbytečnost než jako potřebná věc..., určitě bych se bez toho obešel
- všechna okna elek. ovládaná, elek. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka
- dále... standartní věci jako přední mlhovky, centrál + dálk. ovládání, imobilizer apod.
- šikovné a často využívané je automatické 3-té bliknutí směrovek po jednom lehkém stisknutí, to je opravdu dobrá vychytávka
Brzdy: jsou dostatečné účinné, jako dobré hodnotím, že nemají až příliš jedovatý nástup (jako napoř. Mégan) a nemusíte se tak bát, že při lehkém sešlátnutí proletíte oknem (pokud ovšem nejste připoutáni...)
Motor, výkon: Výkon motoru je u tohoto vozidla tím co vás nejvíce zaujme. Opravdu recenze nelžou!!! Jede jako z praku, pokud tedy chcete. Ovšem může to být i klidná limuzína, kterou při konstantní rychlosti vůbec neslyšíte. Obecně tento motor a konstrukce zaručuje minimum přenášeného hluku do vozidla a to i při vyšších rychlostech 140 a více. Nejzretelnějším hlukem, který vnímáte je hluk od pneumatik (mám pneu z výroby Continetal, nevím zda je to druhem pneumatik?!). Motor je i při rychlé akceleraci stále tichý, pouze při velkém zrychlení u dvojky je trochu slyšet, ale je to pásmo cca 2000-2200 pak je opět hrobové ticho. Turbo o sobě dává písklavým zvukem slyšet opravdu minimálně, ale když se zaposloucháte tak při velkém zrychlení je občas k slyšení... Motor jsem si zvolil ne proto, že bych byl závodníkem, ale proto, že vím co na řidiče v dnešní době čeká za různá překvapení a tak není určitě na škodu mít tu možnost v případě potřeby sešlápnout pedál a vyřešit tak třeba i chybu někoho jiného... Akceleraci má tento motor připravenou pořád a na jakýkoliv stupeň, pokud jste si mysleli že šestky jsou jen na udržování rychlosti a na úspornou jízdu tak tento motor vás přesvědčí, že i na šestku si dá akcelerovat a to už od nějakých 1500 otáček.
Spotřeba: na údávanou průměrnou spotřebu 7,4 l jsem se zatím nedostal a nevím zda se vůbec dostanu moc tomu nevěřím. Po 3 tis. km opravdu kombinvané spotřeby "normální" nohou jezdím za 8,1 l. Je až s podivem, že rozdíl mezi městem i mimo není vůlbec až tak velký, cca do 1 l, v Praze v zácpách jsem ale ještě nebyl... Jediné co mě při spotřebě trochu zaráží je palubní počítač a jeho funkce okamžité spotřeby, co tam lítá za hodnoty a jak rychle se mění to by člověk ani nevěřil. Řekl bych dokonce, že není občas zcela při smyslech. I při velice "lehké noze" při nižší otáčkách tak skáče okamžitá spotřeba jako 15 l a pak hned 5,2 l a zase za vteřinu 9,8 l, někdo říkal že to dělají ty turba tak nevím... pravdou ale je, že průměrnou spotřebu to ukazuje spávně těch cca 8,1 l.
Podvozek: je naladěn tak akorát. Myslím si, že 16" kola jsou dobrým kompromisem u 17" bych měl trochu strach, aby to už nebyl moc "kostotřas". V zatáčkách sedí velice dobře "opět opakuji nejsem závodník a gumy mi v zatáčkách nikdy nepískají". Trošičku jsou cítí příčné nerovnosti, ale není to žádná hrůza golf variant byl v tom o poznání tvrdší.
Závěrem:
*** po 3 tis km:
+ motor, motor, motor
+ zavazadlový prostor
+ komfort jízdy (opravdu máte pocit že řídíte auto střední třídy, zkušenost ve srovnání s ford mondeo a fiat croma), cena daného vozu byla cca 630.000,-Kč (ceníková dokonce 720.000,-)
+ argonometrie ovl. prvků
- pořizovací cena (mnoho věcí je za příplatek a to i u verze Elegance, zde nemáte v ceně ani koberečky, či kožený volant!!!)
- potahy Eminent (vše se na ně chytá a je na nich vidět)