Zavřít recenzi

Audi Q7 4.2 TDI quattro tiptronic

“Za nic na světě nevyměním.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru: 4,2 Litru TDI common-ra 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 20 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 7 měs.
  • Průměrná spotřeba: 13 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.4
Audi Q7 neznám nikoho kdo by tento vůz neznal.
Koupil jsem si ji za účelem vozu pro rodinu,ale stala se Q7 autem pro každý den spousty Km najezdila bez zaváhání na jakém koliv povrchu v Německu,Čechách střídali se dálnice,polní cesty,louky,kamenité pobřeží v Chorvatsku a vrcholem byla jízda v Alpách po cestách s 1 metr vysokým navátým prachovým sněhem ani to Q7 nezastavilo.

Design:Přední spoiler
Zadní spoiler
Koncovky výfuku
Dveřní lišty
Tyto příplatkové prvky dělají z Q7 ještě více aqresivnější vůz.

Interiér:
Audi zde na ničem nešetřila hodně prostoru kvalitní plasty které při parných letních dnech nepáchnou,sedačky jsem nechtěl bílé kůži jak mě přemlouval prodejce ale nakonec mám klasický hadr tedy látka.
Kufr je dost velký a El. otevírání víka kufru je užitečné a každý to ocenil.
Vytknul bych snad jenom slícování a půlení palubní desky,tak trochu to nesedí tak jak bych si představoval.

Motor:
Druh motoru
vznětový motor V8 se systémem vstřikování common rail druhé generace, přeplňování dvěma výfukovými turbodmychadly.

Zdvihový objem cm3
4134
Max. výkon kW
při min–1
240/3750
Max. točivý moment
při min–1
760/1,800 - 2500

Řízení motoru
Přímé vstřikování nafty, Bosch EDC16CP, piezoelektrické vstřikovače, 1600 bar (160 MPa), osmiotvorové vstřikovací trysky, mezichladič stlačeného vzduchu, klapky v sacím potrubí.

Čištění spalin
Dva oxidační katalyzátory s funkcí primárních katalyzátorů, vodou chlazený systém recirkulace výfukových plynů, dva bezúdržbové filtry pevných částic.

No nevím co bych dodal snad jen to že motor je lepší po studeném startu nechat chvilku běžet na volnoběh ,zahřeje se tím a srovná se chod je to přece pořád nafta.

Ale po tom co se rozjedete slyšíte jenom otékající vzduch a jinak nic,Na tichost motoru jsem si hodně zvykal a ze začátku jsem na křižovatkách myslel že to chcíplo ale po přidání plynu nejen že Q7 raketově vystřelí ale taky motor zvonivě zamručí jako nějaký benzín.
Na tichosti vozu se taky podílí přidané vytlumení které bylo zamontováno s novým audiem.

Podvozek:
Pohon všech kol quattro
Na silnici i v terénu: trvalý pohon všech kol quattro rozděluje energii asymetricky a podle požadavků, přičemž výsledkem je ještě větší potěšení z jízdy a nárůst bezpečnosti.

Adaptivní pérování
Adaptivní pneumatické pérování, dodávané na přání, zajišťuje nejlepší možnou ovladatelnost a vysokou úroveň komfortu bez ohledu na to, po jaké silnici jedete a co vezete.

Už jsem psal že audi nic nezastaví.

Akorád s touto výbavou roste spotřeba:
Motor musí dodávat výkon ke všem prvkům příslušenství a to se sportovní jízdou znamená že Q7 sežere v zimním kombinovaném provozu i 16 litrů nafty.

Při dnešních cenách nafty srovnatelných se 100 oktanovým benzínem není moc ekonomické.

Bezpečnost:
Airbagy,podvozek,hlídání mrtvých úhlů výhledu z vozu,špičkově ostré brzdy s keramickými kotouči,ABS+ nedovolí aby se vůz dostal do hodin nebo skluzu,
ESP no občas mě štvalo když jsem si chtěl něco užít ale jinak taky moc dobrá věc,
Adaptivní tempomat a další prvky pasivní i aktivní bezpečnosti, spolu s velmi tuhou karoserií jsou pro dnešní provoz hlavně v Česku nezbytností.

Pojizdná Elektrárna:
Když si to tak přeberete zjistíte že auto je přímo prošpikované elektronikou Kdybych měl všechnu vyjmenovat tak bych to psal 10 dní.

Závěrem:
Za nic na světě ji nevyměním.

Doporučil bych audi velmy dobře zabespečit proti zlodějům aut.
V zimním provozu je leší mít v záloze 4 sněhové řetězy a při jízdě s řetězy opravdu nic nezaskočí Q7.
Auto je pohodlné i na hodně dlouhých cestách řízení vás neunavuje.A nějakých 3000 km za Tři dny je uplně v pohodě.


Akorád si Audi za tento vůz nechá pěkně zaplatit a několik milionů korun.

Závady a opravy na autě

Ne auto nemělo žádné poruchy.Návštěvy servisu se týkaly pravidelných kontrol.

Pouze jedna za kterou si můžu sám nechal jsem Audi na kroupech a Na Bílé barvě to bylo dost vidět tak jsem musel vůz zaslat do Francie a tam mi ve specializované dilně ty hrbolky opravili Technologii vytahování plechů za studena.
Cena tohoto dílka je 350 000 Kč.Ale stojíto za to.
<
Přejít na standardní verzi stránky »