Zavřít recenzi

Škoda Fabia 1,4 63 kW

“Dobré auto, ale velmi diskutabilní cena.”
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru: 1,4 63 kW 
  • Stav km při koupi: 50 km 
  • Stav km nyní: 5 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.0
Škodu Fabia Combi II jsem získal jako služební automobil cca před 4 měsíci. Jelikož to, že to bude Fabia a benzín bylo dané, jediné rozhodování bylo zda kombi či ne a který benzínový motor zvolit. Předtím jsem měl jako služební auto krátkou verzi a jelikož kufr byl velmi skromný, byla zde jasná volba prodloužené verze, kde příplatek 20 000 Kč oproti krátké verzi byl velmi příznivý. Taky s motorem nakonec nebyl větší problém. 1,2 mně přišla hodně slabá a 1,6 zastaralá, s vyšší spotřebou než 1,4. Ve starší Fabii jsem měl také 1,4 55 kW což mně stačilo a víceméně dobrou zkušenost (až na nutnost hodně točit při rozjezdu) a tudíž jsem s očekáváním trochu vyššího výkonu oproti staré verzi zvolil 1,4.

Prvotní usednutí bylo spíše zklamáním než ovací nad tím, co konstruktéři v Mladé Boleslavi vymysleli. Nasedá se podstatně výše než do starší verze a v tomto ohledu mně hned napadlo nasedání do Favoritu. Alespoň trochu nízký "sportovní" posez ze staršího modelu absolutně vyprchal, což je mně líto. Tento vyšší posez podle mě způsobuje i to, že ačkoliv je nová Fabia vyšší, pocit většího vnitřního prostoru než ve staré verzi jsem rozhodně neměl. Toto potvrdilo i testování, kdy jsem v jedné chvíli přesedl ze staré verze do nové. Více prostoru nevzbuzuje ani výrazně méně prosklené plochy. Jestli to přináší více bezpečí, je v tuto chvíli z mého pohledu diskutabilní, protože rozhled kolem vozu je podstaně horší než u staré verze. Doufám, že je alespoň karoserie bezpečnější. Na minulost dává vzpomenout také designové zpracování topení, je toto cesta skutečně dopředu? Zde je určitě lepší volbou automatická klimatizace, kde je příplatek jen 12 000 oproti manuální klimatizaci.

Druhou stranou mince je potom zpracování interiéru. Jelikož mám verzi ambiente, měl jsem několik možností výběru barev. Zvolil jsem šedé potahy a světlou dolní část obložení. Již vzhledem k výše zmiňované menší prosklené ploše je to podle mě dobrá volba, protože tak alespoň částečně dojde k prosvětlení interiéru. Celkové zpracování (až na tu klimu) se neztratí a přijde mně lepší než v původní Fabii. Taktéž sedadla jsou na velmi dobré úrovni. Jelikož jsem přesedlal na kombi, tak kufr je nečekaně větší :-). Jeho celkové zpracování je výborné. Výdaj 1 400 Kč za více odkládacích ploch a jejich členění mně přijde vysoký - je ale fakt, že se asi vyplatí. Když už jsme u odkládacích ploch v autě, tak většina z nich je nevyužitelná a to díky jejich nekompaktnímu tvaru či malé velikosti, takže pokud uvažujete o koupi tohoto auta, tak už přemýšlejte, kam s návodem a servisní knížkou, pokud je vozíte.

První jízda taky nevyvolala žádné velké ovace - ze začátku samozřejmě auto kdovíjak nebrzdí a motor netáhne. Navíc se ještě podstatně více naklánělo a pokud jako první stojíte na křižovatce, díky dlouhé střeše je špatně vidět na světla. Časem ale brzdy začali fungovat stejně dobře jako u starého modelu a stejně tak i přes naklánění člověk zjistí, že lze s novou verzí v zatáčkách provádět stejné kousky jako s tou starou. Přesto ale ve mně pořád hlodá otázka, proč že je to auto vyšší??? - horší design (úzké vysoké), nemám pocit většího vnitřního prostoru a jen zázrakem nevzrostla spotřeba. Co se týče motoru, tak ten si taky sedl, ale že by byl výkon znatelně vyšší než ve staré verzi 1,4 55 kw, tak to rozhodně není. Jediné zlepšení je ve spotřebě, kde ačkoliv je auto nové, tak spotřeba mně přijde lepší než u starého modelu. Při srovnatelném jízdním stylu o pár desetinek lepší (Chorvatsko po dálnici 120 se zapnutou klimou 6l).

Pokud bych nebral ohledy na cenu vozu, tak auto je určitě vhodné pro dojíždění do práce (malá délka) nebo víkendové výlety na chalupu (dostačující kufr). Pro dva lidi dobrá volba. I přes popsané nedostatky je to toliž auto, které se směle může měřit s konkurencí. Horší je to s cenou - pokud bych si měl já sám vybrat, nevím, nevím, jestli bych si Fabii koupil. Pokud by byla konkurenceschopnější cena, tak bych nad tím uvažoval, takhle bych se asi poohlídnul jinde.

Závady a opravy na autě

- vrzající plasty

- ve vysokých otáčkách v motoru něco hvízdá
<
Přejít na standardní verzi stránky »