Zavřít recenzi

Opel Calibra 2.0 16v ECO(100kw)

“Pokud se nezblázním a nebudu chtít zkusit zadní náhon nebo se nenabourám, tak mi Cali zůstane asi dlouho.”
  • Rok výroby: 1994 
  • Typ motoru: 2.0 16v 
  • Stav km při koupi: 248 000 km 
  • Stav km nyní: 261 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 9 měs.
  • Průměrná spotřeba: 8-14 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 8.0
Před tím, než jsem si pořídil Cali jsem se rozhodoval mezi mnoha auty z nichž pro mě zůstali Opel Calibra a Opel Vectra B. Rozhodl jsem se pro Cali kvůli jejim papírově pro mě lepším údajům(kratší převodovka=lepší zrychlení, menší odpor vzduchu a taky jsem chtěl kupé) a taky kvůli toho co jsem zažil jako spolujezdec s kamarádem (zatáčka 205 km/h) do té doby jsem tohle nikdy nezažil a nechápal jsem jak se to auto může v této rychlosti udržet na cestě.

Jsem rád, že mám tohle auto i když jsem chvíli váhal o tom, že ji prodám protože jsem mladý kluk, který si ho koupil za všechny prachy a neměl na základní údržbu, kterou auta, které dosahují rychlosti více než 200 km/h určitě potřebují.

Moje Cali je dovezená z Německa s lehkým tuningem (spojler + zadní nastavec na original narazník Irmschner, výfuk Rémus, snížené pružinami Irmschner). Více se mi líbí originál Cali z roku 1996-1997 last edidion ale ten spojler není zas tak hrozný protože je trochu podobný original nárazníku a mě se hlavně jednalo o stav auta.

Cali mě překvapila svým chováním na silnici je to docela šílené pořád nejsem schopen využít maximální potenciál tohoto auta ale ono to ani na našich silnicích ani moc nejde a prázdnějších silnic u nás není mnoho. Já myslím že original rozměr pneu 205/55 15 je ideální pro výkon papírových 136 koní a taky pro karoserii, podvozek a posilovač ale chápu že někdo chce hlavně dobrý vzhled tak tam dá 17 palcové nebo dokonce až 19 palcové pneu.

Co se týče motoru tak se mi moc nelíbí že pokud chci jet rychleji tak to musím hodně točit v nízkých otáčkách má velice slabý výkon, začíná tahat tak od 4500 otáček za minutu a nejvyšší výkon má v 5500 omezovač zasahuje v 6200 +-, spotřeba je podle mě velice dobrá 8-14, já jezdím většínou tak za 9-11.

Výbavu jsem nechtěl moc velkou protože si myslím čím míň tím líp a tím měně oprav a údržby, proto nemám klimu, mám jen elektrické okna a zrcádka + zrcádka jsou ještě vyhřívané a ABS které mají myslím všechny Cali od roku 1995.

Místo pro řidiče mi velice vyhovuje sedí se mi tady lépe než v nové Octavii měřím 194 cm, co se týče místa v zadu tam jsem si radši ani nezkusil sednout jinak bych asi nevylezl, vzadu pohodlí tak do 180 cm. Kufr je až příliš velký myslím že má 500 l pro nějaké zastánce velké hudební aparatury opravdu dostatečný pro mě až příliš velký.

Myslím že největší slabina Calibry jsou brzdy, měl jsem možnost zkusit brzdy na Opel kadett 2.0 8v a řeknu vám kadett brzdí lépe. Přeci jenom na 1250 kg jsou ty kotouče dost malé a nedoporučuju příliš dlouhou jízdu typu brzda plyn na sériových brzdách. Nevím možná to je chyba jen mojí Calibry, vyzkoušejte uvidíte. Další chyba jsou přední tlumené světla, lidi co se mnou večer jeli se ptali jestli je mám zapnuté.Co se týče koroze, myslím že některé auta ze stejné doby jsou na tom mnohem hůř. Já mám přelomovou Calibru(1994), od roku 1995 se prý Calibry vyráběly s lepší antikorozní ochranou ale neměly pozink maximálně jen částečný, záruka byla 6 let na prorezavění karoserie

Závěrem bych chtěl říct, že tohle auto ve své době muselo být opravdu dokonalé. Dnes si toto auto můžou pořídit stejně staří kluci jako já nebo i s čerstvým řidičákem tak všem přeju aby nebourali a Calibra je podržela tak jak to umí.

Závady a opravy na autě

Poruchy: - ruční brzda (povolené lanko, dosud neopraveno nemůžu najít kde se to dotahuje)

Údržba: - výměna rozvodového řemene + napínací kladky 1500 Kč i s prací
- výměna oleje + filtr 900 Kč (sám)
- výměna těsnění pod olejovou vanou 800 Kč (sám)
- výměna těsnění pod víkem ventilů 300 Kč (sám)
- výměna vzduchového filtru 300 Kč (sám)

- výměna brzdové kapaliny DOT 3 za DOT 4 500 Kč (vyměněno s bratrancem)

Budoucí plánované nutné investice: - lepší brzdové destičky
- lepší brzdové kotouče
- vylepšení předních světel (čirá optika, LED technologie, xenony nebo něco takového)
- lemy (koroze začala ale dávám jim tak maximálně 2 roky)
- teče servo doufám, že jen hadice jinak to bude asi mastné
- manžety

Plánované investice pro moji radost a v zatím vzdálené budoucnosti: - odlehčení auta
- zvýšení výkonu a kované součásti motoru nebo silnější motor
<
Přejít na standardní verzi stránky »