Zavřít recenzi

Wartburg 1.3 Tourist/Kombi

“Pracant, který má duši.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1990 
  • Typ motoru: 1272 / 4dobý zážehový 
  • Stav km při koupi: 80 000 km 
  • Stav km nyní: 91 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

4
 
Hodnocení celkem 6.0
Původně jsem zakoupil Wartburg 1.3 sedan,na který zde mám recenzi,jenže v průběhu renovace se naskytla možnost koupit Wartburg 1.3 tourist/kombi za příznivou cenu.Neváhal jsem a vyměnil sedan,za kombi.Díky tomu,se bohužel dostalo "pouze" na renovaci důležitých částí vozidla.Auto má nyní ošetřený rám,vyměněná ložiska na všech kolech,nové horní i spodní svislé čepy,nové čepy řízení,nové tlumiče,brzdové kotouče,destičky,pakny a prasátka zadních kol.Dále byla provedena veškerá výměna náplní,filtrů a svíček.Vyměněn porouchaný startér Škoda Favorit za rychloběžný startér Felicia.

A to už se dostávám k výhodám výměny sériové 4stupňové převodovky za 5stupňovou Škoda Favorit.Původní převodovka nesnesla větší zatížení (v tahu,nebo brždění motorem) a byla náchylná na "vypadávání" rychlostí.Každý majitel Wartburgu 1.3 má náhradní převodovku jako rodinné stříbro.Výhoda převodovky Favorit byla v její "lepší" konstrukci,díky pátému stupni příznivější spotřebě a v neposlední řadě ceně startéru,jelikož startér pro Wartburg stojí podle ceníku fy.Elit téměř 8 tisíc Kč !!! Startér Felicia s reduktorem,druhovýroba 1500 Kč.

Motor se díky pátému rych.stupni na dálnici příliš nevytáčí,ale pětka u motoru se 43kW/58 k je vyloženě na spotřebu,zrychluje pozvolna.Je to dáno i těžším setrvačníkem,který kvůli převodovce Škoda a bloku VW byl použit z Felicie 1.6 (je cca o 3,5 kg těžší než původní Wartburg) V plánu po přetěsnění motoru je i odlehčení setrvačníku.

Maximální rychlost je omezena povětrnostními podmínkami (aerodynamika ledničky) a pohybuje se od cca 150 km/h do 170 km/h s větrem v zádech.
Stabilita na silnici není nejhorší,díky použití nových dílů,zejména tlumičů a čepů a také díky 14palcovým kolům z lehké slitiny.Auto drží stopu lépe než sedan,jen je náchylnější na boční vítr.Brzdy jsou kotoučové 4pístkové shodné se Škodou 130 a plně postačují i při naloženém autě.I bez posilovače brzd je chod pedálu lehký.

Další "extras" jsou pouze anatomické sedačky (originální doplněk NDR) , tónovaná okna s atestem a již zmíněná 14palcová kola Irmscher zapsaná v TP.
Jsem fanda "oldschool" aut a aut z NDR proto jsem se rozhodl místo koupě osmileté ojetiny zrenovovat Mercedes východu.Troufám si říct,že auto v této "úpravě" a technickém stavu je jediný v ČR.Na STK zapsali do závad pouze korozi budky (teprve čeká na renovaci + nový lak) a netěsnost ( nutné přetěsnění motoru,gufera pod setrvačníkem) jelikož v době renovace auto stálo a po zprovoznění se netěsnosti agregátu objevily.

Wartburg a Trabant jsou jediná auta do kterých investuji s "láskou" k moderním "plechovkám" tenhle vztah nikdy mít nebudu

Závady a opravy na autě

Po kompletaci budky, rámu,zavěšení a čepů díky špatnému postupu montáže vyskočily oba spodní kulové čepy z uložení v rameni.Díky špatnému ukostření poruchy osvětlení.Ulomené táhlo spojky v nekvalitním sváru.Porucha startéru Favorit.Vyteklý tlumič.Prasknutá podtlaková hadička regulace předstihu.
<
Přejít na standardní verzi stránky »