Zavřít recenzi

Fiat Punto

“Nejlepší z fiatů?”
  • Rok výroby: 2006 
  • Typ motoru: 1242 
  • Stav km při koupi: 7 km 
  • Stav km nyní: 33 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 5,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.8
Auto jsem kupoval na jaře 2006 už s novým označením Punto Classic. Výbava 2x airbag, posilovač, centrál, přední okýnka v elektrice, výškově stavitelné sedadlo a volant, palubní pc......jediné co chybí je klima.

Poruchy:

Po asi 20 tis. km byla malinko povolená ruční brzda - páka měla trochu vůli. Oprava v servisu v rámci záruky na 10 min. Po dvou letech na garančce jsem reklamoval poškozené těsnění u okna. Vyměněno v rámci záruky. Toť vše. Zatím jsem neměnil ani žárovku.

Chtěl jsem malé, velké, úsporné auto a Punťák to zatím splňuje beze zbytku. Vevnitř je místo srovnatelné s fábií, možná mi přijde z pozice řidiče prostornější. Na zadních sedadlech, díky vybraným opěradlům, má fábie asi malinko víc místa pro kolena. Kufr 297l je dodnes v této kategorii nepřekonaný. Nová fábie nebo C3 má sice o ty 2-3 litry víc, ale po změření ložné plochy vyhrává Punto.

Motor a jízdní vlastnosti:

Motor není žádný dravec, možná mi přijde že proklínané/vychvalované HTP ve fábii jede o chloupek líp. Jenže Punto je výrazně tišší, má delší převody a asi i díky tomu je až neuvěřitelně úsporné. Je fakt, že s ním nestrávíme moc času ve městě, ale i tak......Dle palubního PC se v létě pohybuje spotřeba kolem 5 l, když do toho města nejedeme vůbec i míň. Třeba teď mám průměr za posledních 1000 km 4,8l. V zimě max. 5,7. Takže v tomhle naprostá spokojenost

Jízdní vlastnosti a kvalita zpracování:

Auto mi přijde tvrdší a v zatáčkách na hrbolech může odskočit zadek. Řadím se ale ke klidným řidičům a v podstatě mi v tomhle stačil i favorit. Kvalita zpracování ve srovnání s fabií je asi o něco horší. Žádné měkčené plasty, občas na hrbolech někde něco zadrnčí, ale co.

Celkově jsem tedy absolutně spokojen, jedinou kaňkou na kráse jsou šílené autorizované servisy, alespoň u nás na Hradecku. Záruka mi skončila, už tam jezdit nebudu. Teď se dá tohle auto sehnat už za nějakých 230 tisíc a myslím, že pořád má co nabídnout.

Závady a opravy na autě

Povolená ruční brzda, výměna těsnění dveří.
<
Přejít na standardní verzi stránky »