Zavřít recenzi

Škoda Fabia Combi

“Robustní, spolehlivý, combi nadčasový design, v základu podmotorizovaný.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: 1,4 MPI 50kW 
  • Stav km při koupi: 5 km 
  • Stav km nyní: 98 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 7 let
  • Průměrná spotřeba: 6,65 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 7.8
Dobrý den.

Rád bych se podělil o zkušenosti s užíváním našeho rodinného vozuFABIA Combi Style (vylepšený Clasic) s motorem 1,4 MPI 50kW.

Vozidlo jsme si pořídili jako nové v roce 2002 za 372.000,-Kč, které jsme si prodejcem (autorizovaný servis) nechali dovybavit střešními lyžinami, blokací zpátečky, ochrannými pravy a zejména přečipováním z 50kW na 57kW. I s takto upraveným motorem je ale dynamika vozu nedostatečná a relativně bezpečné předjíždění bez přebytku rychlosti je nutno provádět na 3. rychlostní stupeň s využitím maximálního výkonu motoru kolem 5.000 1/min (vím o čem mluvím - mám zkušenosti s řízením široké škály vozů až o dvě třídy výše ze služebních cest do zahraničí). Dlouhodobá průměrná spotřeba dle údajů z tachometru a tankování je 6,65 litru na 100km, což je údaj lepší než udává výrobce. Archaická OHV technika motoru způsobuje, že motor relativně dobře táhne odspodu a i při plném obsazení projetí Alp po dálnici přes Gratz, Klagenfurt a Villach na 5. rychlostní stupeň již několikrát proběhlo naprosto bez problémů.

Pokud se auto při plném obsazení rozjede na tachometrových 140km/h stačí plyn v mírně kopcovitém terénu jen "lechtat" což vede k výrazně snížené spotřebě, která umožňila již několikrát na jedno natankování po hrdlo nádrže absolvovat cestu z Kobaridu (Slovinsko) až na Moravu do Kopřivnice, aniž by bylo nutné využít rezervu nádrže. Co se týká ovládání vozidla s 15 palcovými koly a pneumatikami 195/50, tak průjezdy zatáčkami jsou naprosto bez problémové, řízení, žazení a spojka jdou úžasně lehoučce a přesně, takže vždy když přesednu do služební Octávie, C4 nebo nové Astry, tak cítím znatelný rozdíl. V tomto ohledu jsem lepší pocit a to se týká i předních sedaček prozatím zažil jenom v novém Golfu.

Auto je po dovybavení odhlučňovací sadou přední kapoty tak tiché, že při průjezdu areálem firmy kde pracuji, občas musím před přede mnou jdoucími chodci vyšlápnou spojku a zvýšit otáčky, aby mne vůbec zaregistrovali a uhnuli stranou. V případě malého zatížení se jeví podvozek zbytečně tvrdý, dojem při plném obsazení je v tomto ohledu lepší. Další negativum vidím v přehnané mohutnosti předních sloupků, které jsou tak široké, že výrazně omezují zorné pole řidiče. Kufr je velmi skladný, takže umožňuje s trochou šikovnosti přepravu paraglidu s kompletním vybavením spolu s hlubokým dětským kočárkem. Na zadních sedačkách není místa nazbyt, jejich úhel je však pro moji páteř naprosto ideální a vzhledem k šikovnému vykrojení předních sedaček nemám problém si sednout za sebe i při mé výšce 186cm.

Celkový dojem: Prozatím vesměs pozitivní. Hlavní chybou bylo, že jsme šetřili na klimatizaci, která i přes tónování skel na dlouhých cestách v letních vedrech citelně schází. Co se týká aktuální volby nového vozu asi bych bych dnes volil spíše KIA Ceed SportyWagon. Rozhodnutí by mohla snad jedině zvrátit přítomnost značkového ŚKODA servisu, který se nachází 5 min. pěškly od firmy kde pracuji. Toto je již však věc ryze individuální.

Závady a opravy na autě

Poruchy v průběhu garance:

1) Vrzání palubní desky - výrobní vada.

2) Kvalita metalízy na zadních dveřích - způsobeno pravděpodoně nedodržením technologického postupu při výrobě.

Poruchy po záruce:

1) Závada na mechanismu stahování okna spolujezdce (prasklé lanko), řešeno bohužel výměnným způsobem celého mechanismu - cena za opravu cca. 2.000,-Kč.

2) Výměna teleskopických vzpěr zadních dveří - cena za opravu cca. 1.500,-Kč.

3) Výměna motorku odstřikovačů - cena za opravu cca. 1.200,-Kč.

4) Po 80.0000km výměna příčných stabilizátorů - cena za opravu cca. 800,-Kč.

5) Výměna trysek předních odstřikovačů - cena za opravu cca. 600,-Kč.

Auto je opravováno ve značkovém servisu v intervalech předepsaných výrobcem.
<
Přejít na standardní verzi stránky »