Zavřít recenzi

Opel Vectra 1,8 16V

“Slušný rodinný vůz.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 1,8 
  • Stav km při koupi: 110 000 km 
  • Stav km nyní: 135 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.8
Velice povedený design karoserie,velice pěkně tvarování přechodu kapoty na vnější zpětná zrcátka,to je bomba.

Interiér vozu je velice účelně a vkusně uspořádaný a kvalitně zpracovaný.Vůz je prostorný,docela pohodlný a na silnici dobře sedí.Při jízdě na nerovnostech občas zavrzají plasty a odpružení je tvrdší,než u předchozího vozu-Vectry A 2.0i,se kterým jsem byl upřímě řečeno spokojenější.Také proto,že jsem ji měl 3 roky a za tu dobu jsem jen vyměnil zadní kotouče a destičky.

U Vectry B Caravan jsem spokojený s motorem,který má velmi tichý a kultivovaný chod,1,8 16 V má dobrý zátah,ale s předešlým dvoulitrem se samozřejmě nedá srovnávat,ten trhal asfalt.Spotřeba mě příjemně překvapila,u kombíku je 7,5 litru při rozumné jízdě ( podle TP vychází prům. na 9,5l).

Mám na mysli rozumnou jízdu -ne ploužení na spotřebu,ale zase žádný zbytečný závod.Využívám pružnost motoru.

Užívám zásadně benzinové motory,to je prostě klasika a taky protože si myslím,že nafta patří do kamen.Navíc já jsem při koupi trval na Opelu a diesel mi nikdo nedoporučoval,spíš jsem byl několikrát varován.

Závěrem bych uvedl,že Vectra B Caravan je podle mě dobré auto,které může mít i dost závad,ale koupil bych jej zas.

Závady a opravy na autě

Poruchy určitě byly-po dovozu z Německa jsem nechal vyměnit všechny klouby na zadní nápravě(12.000,-),protože skřípaly a vrzaly,předek byl O.K.Dále jsem hned měnil váhu vzduchu (2.000,-)a jelikož motor nedržel otáčky,musel jsem vyměnit i "ventil volnoběhu" (4.000,-).Dále asi po půl roce jsem nechal udělat komplet rozvody-kladky,vodní pumpa a řemen (6.000,-) a ještě drážkový řemen (600,-).

Mezitím jsem kupoval originál "podtlakové koleno",což je kolínko slabé hadičky celkem cca 4cm,kterých je u motoru asi 20 a sehnal jsem je jen v originále u Opla za 120,-Kč/kus,což je dost za kousek gumy.Nakonec se při volné jízdě ozvala strašná rána v motoru a při dojezdu mi tam něco chrastilo.

Zjištění mechanika mě dost překvapilo,totiž že mi prasklo kolo na satelitu v diferenciálu.Originál u Opla prodávají jen komplet vnitřek vč. klece a ložisek,což vyšlo na 15.000,-,takže jsem měl jasnou volbu,na vrakovišti jsem koupil celou převodovku typ F 16,původní je tam F 18,ale diferenciál je stejný a převodovka F 16 je údajně lepší,takže ji mám v rezervě.Cena celé převodovky z vraku byla 3.000,- a 2.500,- mě vyšla práce.
<
Přejít na standardní verzi stránky »