Zavřít recenzi

BMW 530 i e39

“Krásné spojení sportovního i rodinného ducha.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2001 
  • Typ motoru: 2979 
  • Stav km při koupi: 113 000 km 
  • Stav km nyní: 116 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 měs.
  • Průměrná spotřeba: 8,3 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.8
Z rodinných důvodů jsem byl nucen ustoupit od malého sympatického sporťáčku a jít si vybrat něco, do čeho se bez problému složí velký kočárek. Ač se mi dlouhá řada nevěřících snažila mou volbu vymluvit různými důvody od spotřeby, přes drahé a nedostupné náhradní díly až po nesmyslné důvody, že sedan je k níčemu, sáhnul jsem po bílém krasavci bavorské automobilky. Vybral jsem model po face-liftu z prostého důvodu novějšího motoru 3,0i a krásnějších světel typu Angel Eyes.

Jeho výbava je řekl bych na BMW "spartánská" a čítá elektrická okna a zrcátka, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívání sedadel, tempomat a sportovní volant s ovládáním tempomatu a rádia v opravdu ideální poloze rukou. Vůz jsem koupil u autorizovaného prodejce, u kterého byl zakoupen jako nový a pravidelně servisován. Přístup prodejce byl naprosto ukázkový a i přesto, že mi prodával vůz za necelou desetinu jeho původní hodnoty, pečoval o mne, jako by mi prodával auto nové.

Moje první cesta z autosalonu vedla k čerpací stanici, kde jsem za plnou nádrž stooktanového benzinu utratil svůj měsíční rozpočet na jídlo pro rodinu, ale co, když ji miluješ... :o) Můj první cíl byl dosáhnout na opravdu dobrou spotřebu a na tuto nádrž (u všech e39 70L), věřte nebo ne, jsem 50% po městě 50% mimo město ujel 850km! Po dotankování následoval test toho, co auto opravdu umí a musím říct, že se jeho vlastnostem opravdu nemůže rovnat nic, co jsem doteď řídil. Tímhle způsobem jsem najel 200km a znovu jel k benzince, abych dotankoval poctivých 35litrů. Následoval třetí test a to na výdrž.

Dovolená v Itálii znamenala na jeden zátah 900km maximální povolenou rychlostí. Když v noci na dálnici vypnu rádio a ventilátor, připadám si v rychlosti 130km/h jako v elektromobilu. Neuvěřitelné ticho, pohodlí a uvolněnost, s jakou jsme všichni absolvovali dlouhou cestu nás nepřestávalo překvapovat. Mimochodem po součtu projetých pohonných hmot při dálníčních přesunech jsem vypočetl průměrnou spotřebu na 7,9L. Suma sumárum, za pár měsíců vlastnictví BMW 530i mohu spolehlivě použít všech superlativ, jaké se jen použít dají. Doufám jen, že až za rok nebo dva budu doplňovat tuto recenzi, budu moci použít i slovo spolehlivé. Doufám, že i můj názor trochu pomůže nerozhodným a všem, kdož si nechtějí kvůli rodinným důvodům kazit radost z řízení.

Závady a opravy na autě

Vzhledem k tomu, že auto vlastním teprve dva měsíce a ujel jsem s ním 3.000km, žádnou závadu jsem neřešil.
<
Přejít na standardní verzi stránky »