Hodnocení a zkušenosti s autem
Stručně:
Max. dosažená rychlost (tacho): 202 km/h
Proměřování tachometru: 4,5%
Prům. spotřeby v litrech na 100 km (hrubá rychlost v km/h): 6,1 (90), 4,6 (50) , 6,9 (130), 8,6 (160).
Cena: 253540 Kč, litá kola, rádio JVC s MP3 a USB, lišty, přívěs
Koupě: květen 2007, Lada Sadská.
Najeto: 44200 km, převážně dálnice a pražské zácpy.
Motor: Ruská klasika, založená kdysi na Samaře, ale s moderním řízením (EURO 4) a dalšími úpravami. Zvuk motoru nezní v klidu zrovna libě, ale při jízdě je to už lepší a srovnatelný s konkurencí. Max. výkon je sice jen 59,5kW, ale přesto je znatelně živější než 75kW Fabia2 1,4-16V a spotřeba se podle počítače zdála taky ve prospěch Lady.
Spotřeba oleje i vody zatím nulová.
Pneumatiky: V prodeji je zmatek, každý dostane jiné gumy. Já dostal Kamy, co do jízdních vlastností velmi dobré, ale nelíbilo se mi drolení dezénu a po cca 15000 km je vystřídaly Kumho KH15 185/60/14.
Design a provedení: Zvnějšku autu nemám vůbec co vytknout, vzhled není nijak provokativní, spíše praktický a uhlazený. Oproti dřívějším modelům se zlepšilo i sesazení karoserie.
Interiér působí na jednu stranu trochu "plastově", na druhou třeba sedačky hodnotím velice pozitivně (12 hodin bez bolení zad, Škoda může jen tiše závidět). Boční vedení je trochu měkčí, při ostřejším průjezdu do stehna tlačí tvar pod polstrováním. Velmi pěkné jsou potahy.
Výhradu mám proti umístění zapínání mlhovek vlevo dolů pod volant, kam není zrovna dobře vidět (vedle seřízení výšky světel, mimochodem elektricky). Dalším nedostatkem je poměrně hlučný větrák topení (hluk se liší podle toho, kam foukáte, nejtišší jsou skla). Topení je přivedené i pod nohy pasažérů vzadu. Nejvíce asi každého zaráží absence zadních opěrek hlavy.
Kufr se na první pohled zdá malý, ale vzhledem k jeho výšce a kupodivu i hloubce to není tak zlé. Sedačky jsou dělené 1:2 a dají se složit prakticky do roviny (na které jsem už i spal, nicméně více jak 160 cm délky tam nebylo).
Jízdní vlastnosti: Velmi slušná dynamika, vyšší, ale stabilní podvozek. Auto reaguje i na prudší změny směru poslušně a klidně. ABS autu ještě chybí, ale ani v kritických situacích jsem neměl problém se správným dávkováním.
Celkově zatím spokojenost.