Hodnocení a zkušenosti s autem
Koupí Vitary jsem nahradil Samuraje. Auto používám denně v práci a jezdit 30 Km lesem Samurajem každý den bylo dost utrpení. Od Vitary jsem si proto sliboval zvýšení komfortu cestování na lesních a nezpevněných cestách. Toto moje očekávání se zcela naplnilo. Měkčí podvozek s vinutými pružinami je o poznání pohodlnější. Jenom zatím nevím jak dloho vydrží tlumiče takové lesní cesty.
Vzhled: v podobné autorecenzi jsem se dočetl že vypadá jako krabice od bot na kolečkách - což zhruba odpovídá. Ale dolepené folie na okna dojem zlepšily.
Komfort: V terénu je z mého pohledu nebývale pohodlné. Na asfaltových cestách je komfort cestování na průměrné úrovni.
Zavazadlový prostor: Je to 3dv. model tudíž kufr malý, po sklopení zadních sedaček vznikne velký prostor na přepravu nákladu. Velké plus je možnost sklopení zadních sedaček jednotlivě a tím získat jak větší kufr při zachování alspoň třech míst k sezení.
Výbava: servo, centrál, okna a zrcátka v elektrice. Vše funkční
Účinnost brzd: Po očistění kotoučů a bubnů je dobrá.
Motor: Startuje dobře, při vyšších otáčkách zvýšená hlučnost motoru, výkon je dostačující. Pochopitelně silnější by bodl.
Tvrdost podvozku: v porovnání s předchozím suzuki Samurajem je podvozek měkčí
Karoserie: je čerstvě po opravě. Byly zcela zhnilé podběhy, prahy a blatníky.
Jízdní vlastnosti: Slušná prostupnost terénem. Při vyšších rychlostech v zatáčkách je cítit nestabilita.
Spotřeba: Zatím pokaždé 10 l/100km a to v poměru 3:1 lesní : asfaltová cesta
Cena vozu při koupi: 45 000,- Kč
Co se mi na autě líbí? Velmi rychle jsem si zvykl na "vyšší posezení" a dostatek místa i pro moji vyšší postavu. Prostě se těším až s ní někam pojedu.
Co se mi na autě nelíbí? V tuto chvíli se mi nelíbí seriový volant. Funkční nedostatek jsem zatím neobjevil.
Nejbližší problém k řešení: Správné obutí na zimu. Že do sněhu patří zimní pneumatiky je bez diskuzí a žádné offroad univerzály je nenahradí.