Zavřít recenzi

Opel Calibra 2.0 16V

“Designově zajímavé auto s úžasným motorem.”
  • Rok výroby: 1991 
  • Typ motoru: 2.0 16V 
  • Stav km při koupi: 150 000 km 
  • Stav km nyní: 161 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.6
Před tímto automobilem jsem jezdil s Volkswagenem Scirroco, ale to jsem prodal z důvodu malé použitelnosti. Bylo to auto vhodné spíše k příležitostným vyjížďkám, ale nejednalo se o automobil určený k ježdění v každodennímu provozu (malá světlá výška, málo místa na zadních sedadlech a v žádném případě ne auto na zimu).

Rozhodl jsem se tedy pro Opel Calibra, prošel pár recenzí a zkušeností od ostatních uživatelů a usoudil jsem, že nejlepší varianta bude 2.0 16V. Když jsem přišel na dvůr, kde stála moje současná Calibra, čekalo mě prvotní zklamání. Auto nebylo červené, ale celé růžové a střecha komplet do bíla.

Nedal jsem se tím však odradit a usoudil jsem, že s lakem půjde něco udělat. Jinak nikde známka po korozi, pouze u otvorů ostřikovače, v motoru nikde nic nemlátilo, nebyly slyšet ventily, převodovka se zdála být také v pořádku a od podvozku se neozývaly žádné pazvuky.
Když jsem auto koupil a zařadil poprvé zpátečku, spočítal jsem asi všechny zuby v převodovce, zkusil jsem to ještě několikrát, ale stále to bylo to samé. Auto celkem dlouhou dobu stálo a myslím si, že bylo přirezlé ložisko na spojce. Niméně tato vada odezněla sama, po týdnu ježdění tyto problémy přestaly.
Co se týče výše zmiňovaného laku, koupil jsem leštěnku za 1000 KČ a celé auto rozleštil tak, že teď je barva skutečně červená.

Jízda
Co se týče tohoto motoru, jeho výkon je i na poměrně těžké auto celkem dostačující. Nejedná se o žádný závoďák, který vás zarve do sedačky takovým způsobem, že se vám obrací vnitřnosti, ale na svižnou jízdu a velmi příjemné svezení je toto auto jako stvořené. Oceňuji především zátah motoru ve vyšších otáčkách.

Při jízdě na hranici možností auta je znát jeho mírná nedotáčivost, ale když si člověk trochu hraje s plynem a brzdou, není to nijak závažné. Brzdy jsou kapitola sama pro sebe, jak již bylo v různých recenzích několikrát zmíněno, nejedná se zrovna o silnou stránku Calibry. Po opětovném používání (agresivní jízda), je cítit nepříjemné vadnutí brzdového pedálu.
Jízda na dálnici je velmi komfortní, cestovní rychlost je kolem 170 Km/h, ale dá se jet i 230 Km/h, to už je však celkem znatelný hluk v kabině.
Při parkování je menší potíž najít dostatečně velké místo, protože Cali není zrovna drobeček a velikostí se rovná i některému z kombíků.

Vzhled a interiér
Na Calibře mám pouze decentí "křidýlko" a také decentní nástvavce prahů. Toto auto k tunningu přímo nabádá, ale já osobně nejsem obdivovatelem tunningu, ikdyž když má někdo vkus a tunning se mu povede, nemám nic proti. V současné době ale stále častěji vidím mladé řidiče, kteří mají na svých automobilech spojlery jako věšáky na prádlo a to celé podtrhnou ještě samolepkami a "sportovími pedály" z Globusu. (samozřejmě také co největším výfukem). Škoda mluvit...

Interiér u mé Cali je velmi zachovalý, byl nedávno celý přečalouněný. Co se vzhledu týče, na dnešní dobu je v do jisté míry zastaralý, ale nikoho neurazí. Vše je dobře po ruce, výškově stavitelné sedačky dopomohou najít optimální místo za volantem.
Měřím kolem 195 cm a skutečně mám za volantem pohodlí a dozadu se ještě vejdou dva dospělí lidé.

Spotřeba
Spotřeba se pohybuje mezi 8 - 13 litry, samozřejmě záleží na stylu jízdy.

Zanedlouho bude opět zima, ale už teď jsem rozhodnutý, že koupím nějaké levné auto a Cali dám na celou zimu do garáže. Myslím si, že je škoda podrobit ji čtvrtročnímu solení a odskakujícím kamínkům. Na jaře budu asi opět řešit nové auto, již teď vím, že se bude opět jednat o Calibru, nejspíše 2.5 V6, nebo 2.0 16V Turbo.

Všem lidem, kteří uvažují o její koupi doporučuji auto před koupí pořádně prohlédnout a nekupovat kus s amatérskými úpravami na motoru.
Jinak vřele doporučuji!!!

Závady a opravy na autě

S automobilem jezdím cca. půl roku a za toto období jsem řešil několik, podle mého názoru, nijak zásadních poruch. Jednalo se o:

a) vadný palec rozdělovače (opravil jsem si sám)

b) prasklou palivovou hadičku (vyměnil jsem také sám)
- investice cca. 120 KČ

c) prasklé zadní pružiny
- ivestice 500 KČ

d) uhnilý středový díl výfuku
- investice cca. 5000 KČ

V následujícím výčtu se nejedná o poruchy, ale o běžnou údržbu: Rozvodový řemen, olej a filtry, ostatní náplně.
<
Přejít na standardní verzi stránky »