Zavřít recenzi

BMW 530 E 39 530D

“Luxusní, pohodlná, silná a úsporná.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 2926 Diesel 
  • Stav km při koupi: 169 000 km 
  • Stav km nyní: 171 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

4
 
Hodnocení celkem 7.4
Předem bych chtěl pozdravit všechny fanoušky BMW. Vzhledem k tomu že pracuji jako prodejce aut, mám možnost ,,osahat,, si spoustu značek a typů aut.Když jsem tehdy poprvé usedl za volant BMW bylo mi jasné, že příští auto bude od této značky.Zpracováním a jízdními vlastnostmi se tomu nemůže rovnat žádné jiné auto (je jedno o jakou řadu se jedná pokud je ovšem v dobrém stavu) tím se samozřejmě nechci dotknout majitelů jiných značek.
Bylo mi jedno jakou řadu či typ koupím.Vzhledem k tomu že není uplně jednoduché u nás sehnat 10ti leté BMW v luxusním stavu, dlouho jsem čekal. Každý mi říkal, na co BMW?? seš magor? kde na to chceš shánět díly??
kdo to bude živit?

Ano, to říkají ti, kteří jezdí jen aby se někam dopravili (ano k tomu auto je, ale kdo má BMW ví, o čem mluvím) a přitom nemají přehled.Pak se nemůžeme divit že to na parkovišti u Billy vypadá jako na Golfovém hřišti :-)
Jasně, můžu jezdit do práce Golfem, Feldou nebo Nissanem,
dopravím se tam uplně stejně. ale mě jde o požitek z jízdy, který mi tyto vozy neposkytnou.
Naskytla se mi možnost koupi 530D.
Vzhledem k tomu, že vůz je po prvním majiteli z ČR, koupeno u Bychla, 2 klíče, serviska, + Zimní pneu, neváhal jsem.
Cena činila 155000 kč což si myslím je hodně zajímavé.
Paní, jež auto vlastnila, byla velice hodná a ochotná, měl jsem dost času vše vyzkoušet a prohlédnout.

Vloni je tam dělaná nová přdní náprava, před třemi měsíci čerpadlo.
Má výtečné jízdní vlastnosti,(opravdu jak na kolejích, při předjíždění jako by tam byla výhybka) náprava nemá vůle,
vše funguje tak jak má.
Výbava mohla být lepší ale mě stačí víc než bohatě.
2 zónová digi klima, El. dofuky sedaček, Palubní pc. el okna + zrc. mám světlý interiér což není zrovna supr.

bude náročná údržba. Pro ty, co pokládají otázku, kdo to bude živit, tak průměrnou spotřebu mám 7,8 s tím že jezdím po Praze.Na to jsem se s Feldou dostával jen těžko.
Maximální rychlost byla zatím 230 což mi bohatě stačí.
Trojková řada je o něco hbitější a pružnější,
,,pětka,, je trochu neohrabaná ale ten prostor a komfort to bohatě vynahradí.
V interiéru je parádní tichoučko a to i pří vysoké rychlosti.
Brzdy perfektní, opravdu si připadám asi jako kdybyste posadili hluchého do obýváku a dali mu volant do ruky :-)

Doporučení : pokud půjdete pro svoje první E39, dávejte dobrý pozor na původ, 98% vozů z D, I , NL, B,
má najeto 120 až 180 tisíc. divné, asi tam jezdí všichni za sebou.
je nejlepší, pokud člověk nemá štěstí, zajet si do Německa osobně.
Nejpozornější člověk musí být při kontrole nápravy.Je hliníková a na našich ,,silnicích,, se rychle ničí. Počítejte taky s vyššími provozními náklady. Ale myslím že fajnšmekrovi to za to stojí, :-)
ideální by bylo koupit E39 po roku 2002 výkon je malinko vyšší ale auto je již bez dětských nemocí (např. přehřívání, turbo) a facelift vypadá lépe.Bohužel jsme na jiné ceně což jsem si nemohl dovolit.

Celkové hodnocení: Z vozu jsem naprosto nadšen, hodinu před koncem směny už se těším až budu moct vychutnat další kilometr, domů to mám 10 km ale jezdím tak 25 km :-) trošku se bojím zimy, jak se to bude zvádat ale mám ASC takže dobrý. Předjíždění je radost. Klidně 5 aut na jednou a to nejedu zdaleka na plný plyn. Ta síla je obrovská.
mimochodem Třílitr D, je doposud nejlepším Dieselovým agregátem na světě, lepší zatím není. Pouze má vychytávky jako např u 535 D ( tam je biturbo 200 kw a u posledních modelů 210 kw) ale to se mě ještě dlooouho týkat nebude.

Závady a opravy na autě

Vzhledem k tomu že jsem ujel teprve 2000 km tak je vše v pořádku.
<
Přejít na standardní verzi stránky »