Zavřít recenzi

Škoda Felicia 1.3 LXi

“Velice zachovalé atuo.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 1,3 (50KW) 
  • Stav km při koupi: 134 000 km 
  • Stav km nyní: 144 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.8
Auto jsem koupil za 40 tisíc. Felicie 1,3 MPI 50 KW rok 1997. Barva "Zelená smaragdová metalíza ve výborném stavu. Auto mělo jen mírnou korozi lemů nad levými blatníky a chladič nevypadal nic moc. Podvozek v pořádku a motor taky pracoval správně. Byla k tomu servisní knížka a byl to první majitel. Auto mělo palubní počítač, což považuji za velkou přednost, poněvadž je možné kontrolovat spotřebu a tím v podstatě částečně i správný chod motoru.

Jezdil jsem asi půl roku bez jakéhokoli zásahu do vozu, abych zjistil jestli je vše v pořádku a jestli má smysl do auta cpát další peníze. Po půl roce jsem usoudil, že má smysl auto zrekonstruovat. Motor šlape jak hodinky a s autem nejsou žádné vážné potíže. Auto má průměrnou spotřebu pouze 6,2 Litrů naturalu a olej to nežere vůbec. Takže pohoda.

Vše si na autě dělám doma v garáži, takže mně to stojí jen tolik co stojí materiál a součástky.
Takže například kompletní oprava koroze vozu stála jen 500 kč (antikorozní základ, šmirgl ,tmel, barva, lak), výměna chladiče mně vyšla jen na 500 kč, termostat jen 280 kč, atd.
Lak je nyní jako nový, není problém to v domácích podmínkách slušně opravit skoro zdarma. Venkovní lak vždy zrekonstruuji podle odborného návodu a dané místo z vnitřní části vyčistím a nastříkám asfaltovým sprejem proti korozi. Tím zamezím dalšímu přístupu vody a vzduchu na dané místo.

Dále je porouchané hydro-ovládání světel, to budu předělávat na elektrické. Vyjde to asi na 1500 kč a bude klid.
V dalším roce mám v plánu výměnu rozvodů, nechat odborně zkontrolovat a opravit podvozek a pak už jen co bude opravdu potřeba.
Vůz nemá žádnou speciální výbavu. Tu jsem ani v autě starém 11 let nechtěl. Protože co je mechanické si dokážu snadno opravit sám a každá oprava elektrického zařízení by se prodražila.

Motor je ve výborném stavu a akceleruje velice slušně. Takže nemám problém přidat do kopce a ani s předjížděním nejsou vetší potíže. Celkem to tedy zatím stálo 45 tisíc. Za ty peníze velice slušný kousek. Jsem spokojený .-)

Závady a opravy na autě

Nejednalo se o poruchy že by auto nejelo, ale spíš o to co jsem chtěl preventivně sám raději opravit.

1) Motor:
- výměna chladiče - rezavý, tekl a kvůli němu koroze přední masky (500 kč)
- výměna termostatu - moc to chladilo (280 Kč)

2) Karoserie:
- kompletní vystříkání ditun a podvozku (2000 kč)
- oprava laku svépomocí a nátěr všech možných části vozu antikorozní barvou a přípravky, kompletní přelakování čelní masky (500 kč)


3) Podvozek:
- výměna brzdových destiček (700 kč)
- nátěr proti korozi

4) Ostatní:
- montáž třetího brzdového světla (300 kč)
- výměna čidla venkovní teploty k palubnímu PC (NTC-0,2 2,2K - 16 kč)
- výměna stěračů za delší a účinnější (150 kč)
- namontování ofuků (450 kč)

Opravy po koupi vozu stály cca 5000 kč. A vůz je jako nový.
<
Přejít na standardní verzi stránky »