Zavřít recenzi

Fiat Brava sx

“Vysoce spolehlivý a nadčasový vůz.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 1.6 16V 100K 
  • Stav km při koupi: 120 000 km 
  • Stav km nyní: 145 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.4
Toto vozidlo jsem zakoupil náhodou, když jsem si jel pro úplně jiný vůz.
Jeho cena byla tehdy 80 000Kč a zaujalo mne, že k němu byla poctivě vyplněná servisní knížka, hotové rozvody i brzdy.

Za dobu užívání jsem investoval pouze do výměny předních tlumičů a ramen, která byla poškozena jízdou po českých silnicích. Velice mne překvapilo, že na tento vůz je spousta dostatečně kvalitních replik a proto nebyla oprava drahá.

Auto má skvělou dynamiku a podvozek i brzdy jsou velice poslušné. K vozu jsem zakoupil pneumatiky o rozměru 195/55/15, takže si mohu dovolit i trošku sportovnější styl jízdy.
Motor dokáže plně využít svých sto koní, takže není problém držet krok i s novějšími vozy (zkoušel jsem sprint s BMW 2.0Litru 6V z roku 1990 a němec zůstal dosti pozadu). Dokonce i při rychlosti kolem 180km/h se vůz chová celkem stabilně, jen je třeba dát pozor na velice citlivý posilovač řízení, který se hodí více do městského provozu než na dálnice. Na druhou stranu díky tomu se s ním perfektně parkuje a i poloměr otáčení je na tento středně velký vůz nadprůměrný a mohly by mu závidět i některé malé vozy.

Karosérie je podle mého názoru velice zdařilá a i interiér je velmi příjemný.
Jediný problém jsem zaznamenal při instalaci nového autorádia kdy je v přihrádce tak málo místa, že dostat tam zesilovač signálu byl téměř nadlický úkol a podařilo se mi to až po dvaceti minutách skoro hrubého násilí. Dalším nedostatkem je nutnost zakoupení redukce pro rádio, která stojí asi 1200Kč.
Musím pochválit provedení plastů v interiéru, za které by se nemusely stydět ani vozy vyšší třídy.

Trochu postrádám loketní opěrku, kterou sice lze zakoupit dodatečně, jenže se musí koupit originál, protože žádná univerzální nepasuje.
Antikorozní úprava je výborná, protože ani po devíti letech provozu není nikde náznak jakéhokoli rezivění a to i když auto negarážuji. Lak je vysoce kvalitní a není na něm žádná stopa po působení slunce nebo soli.

Hlavně největší předností jsou dostupné a levné náhradní díly.
Auto bych bez váhání koupil znovu, protože s ním mám jen kladné zkušenosti a i vzhledově je nadčasové a dává zapomenout, že vlastníte už téměř desetiletý vůz..

Závady a opravy na autě

Bez poruch.
<
Přejít na standardní verzi stránky »