Zavřít recenzi

Lancia Delta

“Skvělé auto za dobré peníze.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru: 1,6 Multijet 
  • Stav km při koupi: 700 km 
  • Stav km nyní: 750 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.4
První dojmy z nové Delty.
Dnes jsem měl možnost okouknout a řídit novou Deltu.Jistě,svezení bylo příliš krátké,abych mohl objektivně napsat recenzi,ale i tak jsem jsem se rozhodl podělit se o zážitky.
Nebudu zde popisovat jednotlivé technické parametry,ty si každý může na internetu přečíst sám.Mi se dostala do rukou dieslová 1,6 JTD Multijet se stodvaceti urostlými hřebci a kroutícím momentem 300nm.
Hned na první pohled byla znát poctivá práce italských umělců.Vše perfektně slícované a opticky sladěné,ostatně koukněte sami.

Vnitřní prostor působí sportovním dojmem,je znát příbuznost s Alfou.Kombinace kůže s alcantarou dávala pocit luxusu,cestování zpříjemňuje spousta příjemných maličkostí od zabudovaného usb portu až po různé odkládací prostory.Někdo by si mohl stěžovat na vyšší nakládací hranu zavazadlového prostoru,ale je třeba si uvědomit,že Delta není žádné účelové lidové vozítko,ale sportovní náčiní.Vnitřní prostor včetně kufru je daleko větší,než by se na první pohled mohlo zdát,navíc už tak velký prostor pro zavazadla je možno zvětšit,od malého posunutí zadních sedadel dopředu,až po jejich složení.
Zadní sedadla jsou umístěna výš nad zemí,než přední,ale i tak se dá pohodlně sedět ve vzpřímené poloze s pěticentimetrovou rezervou nad hlavou a to si dovoluju měřit 185cm.Prostor pro nohy se dá nazvat trošku omezeným,ale pouze v případě,že si spolujezdec před vámi dopřeje lůžkovou úpravu svého sedadla.Přední sedadla nabízí prostoru víc než dost,se svýma dlouhýma nohama jsem se poskládal víc než pohodlně a to sem nemusel použít zadní polohu sedadel.

Ovládací prvky jsou ergonomicky umístěné,přístroje přehledné,palubní počítač nás informuje o všem,co potřebujeme vědět.Mi osobně tam už chyběl jen měřič tlaku turba.Už od začátku jsem tušil,že Delta nebude žádné ořezávátko,ale skutečnost předčila mé očekávání.120 koní sice není dostatečný počet pro mojí zmlsanou maličkost (Kappa,205k),ale dynamika,díky kroutícímu momentu je překvapivá.Těžko uvěřit,že motor 1,6, krmený naftou,bude takhle uhánět.Ale abych nepřechválil,sice táhne hezky od spoda(1500rpm),ale jako správný ropák dává najevo potřebu přeřadit dřív,než by se dalo soudit podle otáčkoměru(cca 4000rpm).Sportovní tříramenný volant padne perfektně do ruky,auto reaguje citlivě a přesně.K dispozici je funkce přepínání dálnice/město.Podvozek vykazuje sportovní ambice,je tvrdší,ale dostatečně pohodlný,vůz dobře drží zvolenou stopu i při razantním průjezdu zatáčkou a nevyvedou jej z míry ani případné nerovnosti.

Testovaný vůz měl zaznamenánu průměrnou spotřebu 6l/100km,což dle mého názoru není moc,vzhledem k tomu,k jakému účelu se používá.
Cena Delty začíná na 495 000kč,ale musíte vzít v úvahu,co je již v základní výbavě a po porovnání cen s jistým „koncernem“ je cena víc než příznivá.
Celkový dojem z nové Delty,by se dal ohodnotit jako ve škole známkou jedna,je patrná snaha výrobce navázat na sportovní tradice ve spojení s novými technologiemi a jistou dávkou luxusu a elegance.Pokud u někoho tyto řádky vyvolávájí dojem placené reklamy,není nic jednoduššího,než si objednat zkušební jízdu a vyzkoušet nepoznané.Tímto bych chtěl poděkovat firmě AF CENTRUM v Ostravě,za vstřícný přístup a umožnění zkušební jízdy.

Závady a opravy na autě

Ne, je nové.
<
Přejít na standardní verzi stránky »