Zavřít recenzi

Opel Corsa 1.0 12V Essentia

“Spolehlivý vůz, který překvapí.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2004 
  • Typ motoru: 1.0 12V 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 149 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 roky
  • Průměrná spotřeba: 5,6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.8
Corsu jsem koupil novou v prosinci roku 2004. Jelikož jsem byl po studiu v nové práci, potřeboval jsem spolehlivý vůz.

Vůz jsem si objednat v autosalonu Opel s následující výbavou:
Opel Corsa 1.0 12V Essentia, 3 dv, barva černá metalíza
Výbava navíc:
- klimatizace
- tempomat
- el.okna
- tažné zařízení
- originál Opel 16" kola
Motor 1.0 jsem vybral z důvodu spotřeby, platby povinného ručení a také s ohledem na mé finanční dispozice.

Vlastnosti: ačkoli se jedná o vzhledově poměrně malý vůz, uvnitř vozu je překvapivě dostatek prostoru. Sedadla jsou pohodlná. Kufr průměrný, avšak po sklopení nabízí vůz dostatek prostoru (ověřeno stěhováním :-)).

Motor 1.0 12V - 3válec má "jedinečný" zvuk, který při vysokých otáčkách připomíná 5ti válec - někomu vysavač. Na svůj malý obsah je poměrně živý a není problém se držet i papírově silnějších vozidel. Průměrná spotřeba při normální jízdě se pohybuje 5 - 6 litrů (záleží, zda je zapnutá klimatizace, popř. jaká kola jsou obuta). Dálnice do 7 litrů / 100 km. Při ekonomické jízdě se dá dosáhnout i hodnot pod 5 litrů / 100 km. Maximální rychlost dle tachometru 190 km/h, dle GPS 175 km/h (na 1.0 úctyhodný údaj) - ovšem bylo to z mírného kopce s příznivým větrem. Na rovince však není problém jet stálou rychlostí 160 - 170 km/h dle GPS.

Musím podotknout, že auto je velice dobře zajeté a tankuji pouze kvalitní benzín (Shell, OMV). Lidé, kteří tvrdí, že dražší benzíny se nevyplatí, jsou na omylu - z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že kvalitnější benzín se opravdu vyplatí.

Spolehlivost. Po 150tis km je vůz ve špičkovém stavu. Jak motor, tak ostatní komponenty. V autosalonu, kde mají bazar, jsme postavili vedle mého vozidla stejný vůz (motor, rok výroby), který měl najeto 64tis km. Můj motor byl tišší a měl vyrovnanější chod.

To je asi tak vše, co mě nyní napadá.

Závady a opravy na autě

- 32 000 km výměna převodky řízení (oprava v rámci záruky)
- 143 000 km prasklá manžeta
- 149 000 km hlučný homokinetický kloub na poloose
<
Přejít na standardní verzi stránky »