Hodnocení a zkušenosti s autem
Před přečtením upozorňuju zaujaté lidi proti škodovkám, že tohle NENÍ objektivní recenze, je to recenze mého vozu, tudíž recenze ZAUJATÁ ! Předcházím tím nesmyslným komentářům a urážkám. Děkuji za pochopení
Moje škoda 120 není moje jediné auto, pořídil jsem si jí pro zábavu a také proto, že jsem na staré škodovky vzpomínal z mládí. Na denní ježdění mám vůz zhruba o 15 let novější a daleko vyšší třídy. Tut škodu jsem koupil od 1. majitele, měla v té době najeto 30 000 km a vše bylo doložené servisní knížkou, byla praticky jen dobře zajetá a většinu svého času trávila ve vyhřívané garáži pod dekou (když si na to ještě dnes vzpomenu působí to úsměvně). Tudíž je vůz dodnes bez jediné tečky koroze a lak i stav je jak nový.
Původní majitel s odchodem komunistické vlády začal na autě realizovat drobné sportovní úpravy, jako je např. spojler, široké prolisy, tmavá okna, laděný výfuk, navíc je nyní ve voze: centrál, alarm, paeger, el. otvírání kapoty kufru i motoru, startování z felicie, cívky atd. z Favorita, silnější topení, a celkově je vůz upravený, aby byli vychytané klasické mouchy škodovek.. Kolikrát se nedivím, když lidi nadávají na škodovky, měl jsem půjčenou kamarádovu škodu 120 bez úprav a je to tak trochu horor...
Proto provádím dané úpravy pro zlepšení jízdních vlastností a to např: výkonu, náklonu v zatáčkách, působení bočního větru, bezpečnosti atdpod. Bál jsem se pověsti, že když škodovka nabourá, tak je z ní šrot, tak jsem ji nechal kompletně vyztužit (ve dvěřích, blatnících atd.), dále jsou snížené pružiny vepředu, vačka ze závodní 110R, čtyřpístkové brzdy vpředu atd. Je těch úprav opravdu mnoho a zdaleka bych nezvládl je najednou všechny vyjmenovat, dá se říci že autu se věnuji téměř každý den a tak pochopitelně je ve 100% stavu. Vše je dokonale ošetřeno gumoasfaltem a rezistinem.
Auto vzbuzuje opravdu velikou pozornost a to dokonce i v zahraničí, není vyjímkou, že si ho jde někdo vyfotit. Dostal jsem již žádost od nějakého muzea, abych jim ho půjčil na výstavu. Škodovka není auto na normální ježdění, sice vydrží všechno, ale v základu je to auto nebezpečné a málo komfortní. Je to spíše můj koníček a pro ty lidi, kteří si koupí nějaký střep za 5000 kč, ani na to nešáhnou a jen jezdí to opravdu není. Já osobně jsem s vozem naprosto spokojen, ale musím říci, že jen díky těm všem úpravám. Už totiž jen klasický vzhled škodovek, jak některé mají zadek na zemi a předek ve vzduchu se mi hnusí, to se změnilo snížením předku.
Dalo by se pokračovat, jak škodovky vařej v kopcích, jsou líný atd.. to všecko se podařilo na mé škodě odstranit a vychytat.. Díky bohu! Škodovky se vyplatí buď jako koníček, nebo jako přibližovadlo pro nenáročné.!