Zavřít recenzi

Škoda Octavia O2, 1,6, 75kW mpi, benzín

“Dobré.”
  • Rok výroby: 2006 
  • Typ motoru: 1600 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 50 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.0
Chtěl bych napsat svou zkušenost s půjčeným autem O2 1,6L, 75 Kw, MPI, se kterým jsem absolvoval 4OOO km o prázdninách. Chtěl bych to porovnat s Octávií I 1,6 L 74 kw, se kterou jsme najezdili 250 tis. km a dále spokojeně jezdíme a taky s 2.0 litrovým FSI 110 kW motorem o kterém chci napsat samostatnou recenzi později.

Octávia ve druhé verzi udělala velký krok dopředu. Především co se týče interiéru, zpracování interiéru, designu, odhlučnění. Pohodlí podvozku zůstává podobné.
Prostě podle mě se auto provedením mnohem přiblížilo k vyšší lize Audi, Mercedes a spol.. (v dané třídě) a nabízí velkou užitnou hodnotu.

Např. odhlučnění:
Výborné odhlučnění aerodynamického hluku díky dvojtému těsnění (lepe odhlučněné než u Mazdy 6 )

Dobře odchlučněný podvozek.
U benzinových motoru je v odhlučnění velký pokrok kupředu oproti u O1. U Oktávie 1 nebylo špatné, ale především u 2.0 FSI na volnoběch není slyšet téměř nic, ve vyšších otáčkách je motor nijak nevibruje, je krásně vyvážen, vstřikování dokonale reguluje motor.
U 1,6 MPI je na volnoběh rozdíl v hlučnosti s O1 menší, motor je díky staršímu vstřikování měně kultivovaný něž fsi, ale na dálnici je v hlučnosti slyšet zlepšení a asi díky lepšímu uchycení motoru se přenáší méně vibrací a to dokonce přes to, že je motor točen do docela vysokých otáček - při 120 km/h asi 3700.
To je mě překvapilo, nemám u aut rád, když je motor na dálnici točen do zběsilých otáček (obvykle to znamená vyšší hluk, spotřebu atd) . Stará Octávka má otáčky kupodivu menší otáčky - při 120 km/h 3500 ot.

Naštěstí díky odhlučnění je to celkem v pohodě a jízda po dálnici v tomto autě není špatná. Po dálnici jsme najezdili poměrně hodně km v rychlostech 120, 140 a 160 km. Není to tak pohodlné jako např Mazda 6 s diselovým dvoulitrem, která má i pohodlnější podvozek, ve s 160 km/h se cítí jako doma s příjemnými 2900 otáčkami.
Hold, je to zcela jiný motor, ale také mnohem dražší. Jízda 800 km ve 140km/h s tempomatem po dálnici je celkem v pohodě, pak pří delší vzdálenosti už začíná být sedačka lehce těsná a hluk lehce obtěžující. S Mazdou toho člověk snese víc.
Spotřeba s 1,6 mpi na dálnici byla asi 6,5 L až 7 s klimatizací (podle palubního počítače), když jel člověk kolem 130 km/h.Při 150 - 160 to bude 8-9l
Při úsporné jízdě se lze dostat pod 6 litrů.

Myslím si, že motor 1,6 stále má co nabídnou a že to vzhledem k ceně, výkonu a spotřebě je do tohoto auta dobrá volba.
Navíc v naší staré oktávii naběhal 250 tis kilometrů, a má stále dobrý výkon spotřebu i zvuk.

2.0 FSI 110KW je podle mě taky dobrý motor,s perfektním zvukem, plynulostí chodu a ke svému výkonu má také i slušnou spotřebu. Já bych však rozhodně za sebe nebral 4*4.

Za 4*4 člověk platí daň - vyšší spotřebu (podle mě tak min. o 0,7 litru)
- o 10 km nižší maximální rychlosti (díky vyšším odporům hlavně v zimě)
- jiné zpřevodování na vyšší otáčky na dálnici - ikdyž 2.0 fsi má 6 rychlostí, tak se jedná pouze o rozsekaný 5 kvalt kde na 6tku točí ve 120km/h 3400ot/ min. (bez 4 * 4 údajně 3100 ot/ min)

Průměrná spotřeba s 2.0 FSI se 4*4 7,4 leto, 7,8 zima, při velmi úsporné jízdě nad 6 litrů. (podle počítače)

Rozhodně si nemyslím, že O2 má pohodlnější podvozek než O1 jak se někdy na začátku psalo v recenzích. Pro mě je naopak podvozek O1 možná i lepší. Jsem spíš na pohodlí a podvozek O2 je pro mě tak na hraně tvrdosti.
Myslím si ale, že to jde s ním vydržet i na delších cestách a je to stále dobrý kompromis mezi pohodlím a jízdními vlastnostmi

O Oktávie 2 je výborný sound systém u rádía střední řady (evidentně se subboferem)

Automatickou klimatizaci si zatím taky nemůžeme proti manuálu vynachválit.

O1 byla vyjimečná ve spolehlivosti i karoserie dost vydržela. Uvídím jak to bude u O2. 1.6ku jsme měli jen na 4000 km, takže nedokážu posoudit. u 2.0L až na jednu (avšak nepřijemnou) závadu ok, a ta nakonec byla vyřešena ke spokojenosti zákazníka. (něco jako softwarova vada u motoru, opakovaná)

O2 je určitě také dobrým autem s vyrovnanými vlastnostmi cena/kvalita/design/užitná hodnota/pohodlí.

Závady a opravy na autě

Málo km na posouzení, za 4000 km nic.
<
Přejít na standardní verzi stránky »