Zavřít recenzi

Mazda Xedos 6 1.6i 16v DOHC

“Auto pro všechny :-)”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1995 
  • Typ motoru: 1.6i - 79kw 
  • Stav km při koupi: 177 000 km 
  • Stav km nyní: 194 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 8 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 9.0
Lidičky to je má již 3tí Xedoska, ale tentokrát jsem to vzal od opačného konce a to 1.6i a poprvé manuální převodovku. Nemá smysl tu psát, že je to skvělé auto které vás nikdy nezklame - to už všichni vědí, ale málo kde jsem četl jak se jezdí s tím nejslabším motorem a tak se vám svěřím...

Motor má dostatečný zátah v nízkých a středních otáčkách kdy není nutné moc řadit. Stačí držet ot. kolem 2200-3000ot/m a vše je v pořádku, ale zklamání přichází v těch vyšších otáčkách kdy při překročení 4500ot/m jako by ztratil dech. Když jsem tento vůz řídil poprvé byl jsem opravdu překvapený jak motor krásně táhnul v nízkých otáčkách, ale když jsem překročil 4500 hranici a čekal že to teprve začne - NIC se nestalo. Dalo by se tvrdit, že jede velmi kultivovaně, ale do sportovce má daleko.Taky vibracemi ve vyšších otáčkách ztrácí body. Do 4000ot/m je to v pořádku, ale pak to moc příjemné není hlavně na dálnicích. Nevím asi jsem rozmazlený z předchozích V6 a nemůžu se smířit, že motor ve vyšších otáčkách může nepříjemně pronikat i k řidiči :-) Za to spotřeba může některé budoucí zájemce navnadit právě k tomuto agregátu...V průměru
6,5 - 7l/100km a to si jezdím jak potřebuji - nikdy se mi nestalo abych se pohyboval nad hranici 8,5l/100km ať město nebo dálnice a taky olej se mi neztrácí. Ti co mají Mazdu a mají tento problém jménem LOW OIL určitě ví o čem mluvím. Ručička benzínu padá opravdu jen lehce dolů a to je právě ten důvod proč si tento vůz ještě nechávám...Převodovka má krátké dráhy a řadí opravdu lehce jen zpátečce se tam někdy moc nechce. Ale na rovinu Xedos9 je KRÁL z velkým KKKKKKKK byl to vůz který mi přirostl k srdci a nebýt finanční krize která mně donutila prodat
Xedos9ku nikdy ho neprodám!!!!!!!!!!!!

Jinak Xedos6 z 1.6i je podle mého dobrou volbou – ÚSPORNÁ,SPOLEHLIVÁ,nižší povinné ručení a mnohem levnější díly než na Xedos9 jsou hlavní trumfy pro ty co chtějí stálé líbivé auto za dobré peníze.Tak ať se daří...

Závady a opravy na autě

Nutná oprava spojky (prokluzovala) 177 300km
cca 2400kč

Káble ke svíčkám 178 500km
900kč

Přední silembloky na nápravě 181 300km
450kč (2ks)

Čidlo tlaku oleje (prosakoval olej) 178 500km
150kč

Přední tlumiče pérování 190 000km
5500kč (2ks - stavitelné KONI)

A klasika olej+filtry+svíčky
<
Přejít na standardní verzi stránky »