Hodnocení a zkušenosti s autem
Lidičky to je má již 3tí Xedoska, ale tentokrát jsem to vzal od opačného konce a to 1.6i a poprvé manuální převodovku. Nemá smysl tu psát, že je to skvělé auto které vás nikdy nezklame - to už všichni vědí, ale málo kde jsem četl jak se jezdí s tím nejslabším motorem a tak se vám svěřím...
Motor má dostatečný zátah v nízkých a středních otáčkách kdy není nutné moc řadit. Stačí držet ot. kolem 2200-3000ot/m a vše je v pořádku, ale zklamání přichází v těch vyšších otáčkách kdy při překročení 4500ot/m jako by ztratil dech. Když jsem tento vůz řídil poprvé byl jsem opravdu překvapený jak motor krásně táhnul v nízkých otáčkách, ale když jsem překročil 4500 hranici a čekal že to teprve začne - NIC se nestalo. Dalo by se tvrdit, že jede velmi kultivovaně, ale do sportovce má daleko.Taky vibracemi ve vyšších otáčkách ztrácí body. Do 4000ot/m je to v pořádku, ale pak to moc příjemné není hlavně na dálnicích. Nevím asi jsem rozmazlený z předchozích V6 a nemůžu se smířit, že motor ve vyšších otáčkách může nepříjemně pronikat i k řidiči :-) Za to spotřeba může některé budoucí zájemce navnadit právě k tomuto agregátu...V průměru
6,5 - 7l/100km a to si jezdím jak potřebuji - nikdy se mi nestalo abych se pohyboval nad hranici 8,5l/100km ať město nebo dálnice a taky olej se mi neztrácí. Ti co mají Mazdu a mají tento problém jménem LOW OIL určitě ví o čem mluvím. Ručička benzínu padá opravdu jen lehce dolů a to je právě ten důvod proč si tento vůz ještě nechávám...Převodovka má krátké dráhy a řadí opravdu lehce jen zpátečce se tam někdy moc nechce. Ale na rovinu Xedos9 je KRÁL z velkým KKKKKKKK byl to vůz který mi přirostl k srdci a nebýt finanční krize která mně donutila prodat
Xedos9ku nikdy ho neprodám!!!!!!!!!!!!
Jinak Xedos6 z 1.6i je podle mého dobrou volbou – ÚSPORNÁ,SPOLEHLIVÁ,nižší povinné ručení a mnohem levnější díly než na Xedos9 jsou hlavní trumfy pro ty co chtějí stálé líbivé auto za dobré peníze.Tak ať se daří...