Zavřít recenzi

Škoda 120 škoda 120L

“na krátké trasy a do terénu dobré”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1987 
  • Typ motoru: 1,3 
  • Stav km při koupi: 82 730 km 
  • Stav km nyní: 96 815 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 6.2
autem jezdil 3 měsíce brácha, potom jsem s ním jezdil já(asi 25měsíců), bylo to moje první autíčko, Chce to trochu cviku jezdit takovým autem trochu to plavalo a oproti autům z autoškoli to byl ze začátku trochu boj. Ale po pár týdnech sme si na sebe zvykli. Auto jsem používal spíš jako pracovní, jezdil jsem s ním spíš krátké trasy, proto jsmem najel za ty 2 roky jen 13000 km (brácha asi 3000). Ale většinou jezdilo plně zatížené, měl jsem tam i závěs a tahal jsem vozík o hmotnosti až 1300 kg, prostě dostávalo zabrat, převážel jsem v té době hodně materiálu(jabka,železo,zemáky...) no udělala spoustu práce.
Takové zatížení odnesla hlavně zadní náprava, pružiny a tlumiče už vůbec neplnili svůj úkol.
Měl jsem na zadní nápravě zimní pneu (kostky), to mi pomáhalo hlavně v terénu, vyjel jsem to co vyjedete s pohonem 4x4. ˇudržbě jsem se moc nevěnoval auto sloužilo mě ne já mu. I přes takové zacházení bylo auto celkem v poho jel sem s ní 150k¨m/hod na pětku. na trojku 120 a na dvojku 80. Ten motor byl držák, jen v zimě se mu nechtělo startovat a někdy jsem při zimním startování vymlátil celou baterku, ale nakonec jsem ho vždycky rozhýbal...
spotřeba se pohybovala od 8 při normální jízdě až k nějakým snad 13...krmil jsem ji naturálem 95,91 a někdy i speciálem, nepoužíval jsem žádná aditiva jak někteří, a vydržel...
Na tohle auto rád vzpomínám bylo fakt pomocníkem a hračkou. doporučil bych "stodvácu" všem začátečníkům, je dobré se naučit na něčím těžším a pak sednout do novějšího. Teď jezdím escortem a je to fakt rozdíl už si jen užívám a nezápasím jak ve škodárně. Teď už jela do věčných lovišť.Nebýt tak vysoké spotřeby a slabého motoru možná bych ji koupil zas. Ale dobré vzpomínky zůstanou...

Závady a opravy na autě

Auto mělo bohatou hystorii, mělo přede mnou 8 majitelů, mezi nimiž byli i české dráhy, takže se fakt najezdilo.
špatná elektrika, každou chvíli mi něco nesvítilo(blinkry,světla, musel jsem vyměnit dráty a bylo vše ok.Jednou mi dokonce úplně zhasli světla(v noci) - špatné relé na přepínání potkávacích a dálkových.
Oprava brzd-výměna prasátek, předních brzdových destiček, výměna těsnění u hlavního brzdového válce.
špatný posílovač brzd, občas se mu prostě nechtělo fungovat, to jsem brzdil i očima.
Potom extrémní únik oleje mez motorem a převodovkou-oprava by byla jednoduchá ale neopravili jsme to.
Popraskané manžety na poloose.
Vymlácená přední náprava.
Jinak auto sloužilo celkem bez problémů, i přesto že mezi pravidelnou údržbu patřilo jen dolévání oleje a vody.
<
Přejít na standardní verzi stránky »