Zavřít recenzi

Ford Mondeo

“dobré učňovské auto”
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru: 1,8 
  • Stav km při koupi: 145 000 km 
  • Stav km nyní: 220 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.2
Auto jsem si pořizoval jako svůj první vůz, s tím, že v případě nehody přežiji a škoda nebude tak vysoká. Proč Mondeo - zaujal mě na své stáří vnitřní prostor, 2 airbagy, ABS a hlavně minimální koroze ( dle recenzí s podivem), pohodlné sedadla a na obsah 1,8 benzin pro mě dostačující výkon.
Karoserie hatchback, kdy jsem zvolil kompromis mezi kombi a sedanem, a nelituji toho. Odstěhoval jsem s ním i tak většinu bytu, snad kromě skříní.
Jako moje první auto si Mondík užíval všech neduhů řidiče začátečníka, ale i to přežil bez úhony. Drobné oděrky a nový přední nárazník z druhovýroby stály za umění všude zaparkovat a vejít se s tak velkým vozem. Ostatně cena náhradních dílů do tohoto studentského auta jsou velmi příznivé, kdy neautorizovaný servis řešil veškeré spotřební záležitosti ( destičky, výfuk a pod.) v řádu několika tisícikorun. Největší investice mě čekal při prasknutí těsnění pod hlavou, kdy jsem byl nucen postupně vyměmit jednak hlavu, těsnění, následně i chladič a pod. Takže cena opravy celkem 28 000 korun. ALe je to asi jediná masivní investice do tohoto auta, i přez jeho věk. Pravdou zůstává, že pravidelná péče v servisu, prohlídky, výměny všech tekutin a hlavně kvalitní benzín ( mám dobré vzpomínky na bezejmenné pumpy s řezaným benzínem) dělá hodně. Myslím že pokud mu člověk poskytuje pravidelnou péči, auto se mu odvděčí dlouhou a kvlitní službou.
Co se týče jízdních vlastností, auto sedí dobře v zatáčkách i při vyšších rychlostech, nicméně není to trhač asfaltu, na dálnici maximálně 150 a to už se klepal jako osika. Nicméně na takové běžné ježdění ideální, kdy jsem většinu jízd trávil mezi Hradcem Králové a Táborem přez Vysočinu a nenechal mě nikdy ve štychu. Výhrady mám k světlům, které slepnou věkem a ačkoliv oprava toho zežloutlého plastu v reflektoru (výměna) je v řádu stokorun, viditenost za tmy je špatná. S postupem času se objevily i problémy s topením a s elektronikou, ale vše se dalo vyřešit relativně levně a skoro doma na koleně. Většina dílů je dostupná jednak na vrakovištích, jednak z druhovýroby, takže údržba tohoto stařečka je stále možná. Zkrátka jako první auto na naučení a také přibližovadlo po celé republice a stěhovák posloužilo věrně. Plánuji obměnu za novější, ale Mondeu v benzínu a v této kubatuře zůstanu věrný.

Závady a opravy na autě

prasklé těsnění pod hlavou, problémy s elektronikou (osvětlení palubní desky a pod.), koroze výfuku, brzdové destičky a pod.(spotřební materiál),
<
Přejít na standardní verzi stránky »