Hodnocení a zkušenosti s autem
Na začátek recenze musím napsat, že žiji v Anglii a auto je anglické (s volantem na pravé straně), připomínám, že točení tachometrů tady není národním sportem (stav tachometru si můžete kdykoli ověřit na internetu, kde jsou základní informace o voze, jestli byl někdy odepsaný na pojistce, kolik měl majitelů a většinou najdete k autu i zmínku o stavu tachometru), všechny tyto informace stojí v přepočtu necelých 500 kč. Je to ovlivněno asi hodně tím, že anglie má díky volantu na opačné straně omezený export a import vozů (auta se tady skoro netahaj, maximálně z Irska nebo z Japonska)
Vůz jsem koupil v červnu za 1800 liber, což je v přepočtu nějakých 55 000 kč. Ceny škodovek jsou tady v Anglii ještě hodně nízké i oproti ostatním vozům z koncernu VW, o škodovkách tady ještě koluje hodně vtipů. Auto bylo po prvním majiteli, najeto nějakých 81 000 km, s plným servisem.
Co se týče vzhledu auta, tak to nemá cenu řešit, všichni ji známe, mě se octavia v kombi líbí hodně. Její vzhled tady v UK není zas tak moc otřelý, i když se stává hodně oblíbeným autem anglických taxikářů v Tdi nebo Sdi a ve verzi classic.
Samotné auto mi moc sedi, jeden z mých předešlých vozů byl Golf IV, a octavie ma s timto vozem hodne společného. Ve verzi slxi nabízí přední opěrku, která mi hodně chyběla ve verzi glx, climatronic a slušnou muziku. Motor 2,0 85 kw danému vozu plňe vyhovuje. Zabírá celkem přijemně odspodu od nějakých 2000 otáček. Na dvoulitr má celkem příjemnou spotřebu delší trasy se dají jezdit za 7 l. (podle palubního počitače). Po londýně jezdím ale i za 11l.
S autem jsem takřka neměl problém, cuká mi volant při prudkém brždění, ale což bude asi diskama. Pociťuji celkem velkou spotřebu oleje, našel jsem informace, že právě serie 2,0 motoru vyjela ze škodovky potom, co tam nějaký operátor, buď vlastní chybou nebo chybou tréninku usadil těsnění opačnou stranou, což se časem projevilo. A svítí mi kontrolka motoru, která se rozvítila při podřazení. Najezdil jsem takto asi 7 000 km a nevidím žádný rozdíl ani na spotřebě ani na jízdních vlastnostech.
O octavii si myslím, že je to vysoce kvalitní automobil, ano má svoje mouchy jako jsou prostor na zadních sedačkách, stabilizátory atd... Tady v anglii se ale stávají hodně oblíbenými vozy taxikářů, což potvrzuje více než co jiného, že jde o vysove kvalitní automobil, tzv. držák