Zavřít recenzi

Mitsubishi Lancer 1,3 GLX

“Úsporné a pohodné auto pro rodinu.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 1,3 
  • Stav km při koupi: 130 000 km 
  • Stav km nyní: 148 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 9.2
Lancera jsme koupili pro manželku, před tím měla Suzuki Swift, to jsme prodali tak nějakou chvíli jezdila s naší Hondou Civic, kterou máme mimochodem dodnes a po zkušenosti s ní již nechtěla malé auto. Tak jsme začali hledat na internetu, jezdili po bazarech atd. Chtěli jsme tedy auto velikosti Hondy Civic s malým povinným ručením, s malými provozními náklady a aby jezdilo aspoň tak jako naše Honda.

Projeli jsme tedy hodně aut v této kategorii, nebudu jmenovat značky, ale dost tedy hrůza oproti Hondě, až jsme kápli na Lancera. Těch aut je tady málo a moc jsem tedy aspoň já o nich nevěděl. Ale hurá, po prvním seznámení s vozem to bylo srovnatlné s Hondou. Teď to je rok a půl co ho máme a vlastně s ním většinou jezdím já a nedám na něj dopustit a dost mě překvapil.

Klady:

Pohybujem se po městě a v okolí, spotřeba kolem 6l. Když jedem dál, při dodržování rychlostních limitů něco nad 5l. Je fakt, že mu trvá trochu déle zrychlení, ale když se rozjede, dá v pohodě na dálnici tachometrových 190 ve čtyřech lidech a i v této rychlosti je stabilní, jen člověk drží volant a jede - dobře nastavený posilovač. Auto je velmi tiché do 120, pak je hluk vyšší, ale pořád to vyloženě neruší. Krásně zvládá nerovnosti i když je tužší pérování, ale auto při přejezdu jen zaduní a nic nevrže a neskřípe a na ty najeté kilometry super. Velmi dobře je navržena palubní deska a ovladače jdou lehce, řazení. Ergonomie loketní opěrky a vzdálenosti řadící páky je vyřešena velmi dobře. Auto je celkem dobře vybaveno, má všechna okna v elektrice, 2x airbag, centrál, původní repro hrajou také celkem dobře.

Zápory: napadá mě snad jen, že je to sedan / oproti Hondě, která je Hatchback./

V podstatě jsem to napsal hlavně jako porovnání k Hondě Civic 1,4 z r. 1997, jejíž recenze je také uvedena pod jménem Furrow na tomto webu. Asi jsem ho moc vychválil, někdo řekne, ale zkušeností mám s auty celkem dost a vždy hlavně záleží na možnosti porovnání. S manželkou máme živnostenský list na čištění interiérů a exteriéru aut a tak má možnost člověk se svézt v mnoha autech. Ve svém hlavním zaměstnání jezdím s Mazdou 5 Active, 2r. stará, motor objemu 2l, výkon 150 k.

A tak si říkám, jak se Lancer opravdu povedl. Jestli on má dnes nějakou prodejní cenu kolem 65 000, tak ta Mazda stála 800 000. Když z ní přesednu do Lancera nebo i Hondy, čekám velký rozdíl a ono ne. Určitě ne 730 000,- Kč. Takže Lancera vřele můžu komukoli doporučit.

Závady a opravy na autě

Měnil sem rozdělovač a vše je v pohodě.
<
Přejít na standardní verzi stránky »