Zavřít recenzi

Volkswagen Passat Variant, B4

“Robustní jednoduché auto na delší cesty.”
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: 1781 ccm, 66 kW 
  • Stav km při koupi: 113 000 km 
  • Stav km nyní: 190 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 7.2
Pořídil jsem si tento automobil jako svůj druhý vůz (před tím jsem provozoval Škodu 120 LS po rodičích - zůstala jako pracovní do roku 2007) v roce 2003, po prvním majiteli z Německa z bazaru. Nijak jsem si nový auto nevybíral (konkrétní značku nebo výbavu), vzal jsem to co bylo.

Co mě na něm zaujalo před koupí:
- provedení kombi (75% prodejů této generace passatu byly
kombíky)
- z toho plyne velkej vnitřní prostor pro cestující a zavazadla
(prostě auto na delší cesty)
- objem motoru do 1850 ccm
- obecné povědomí o spolehlivosti

Co jsem zjistil během používání:
- jízda - solidní ovladatelnost, velký rejd, dobře nastavený hydraulický posilovač řízení (nefiltruje informace od kol přecházející na volant), velmi dobrý výhled z vozu, pocitově je to auto konstruované na delší cesty.
- technika - motor: starší, ale spolehlivá 8ventilová konstrukce s jednobodovým vstřikováním motronic se zátahem od spodu (145 Nm při 2500 ot./min.) velmi dobře přístupný při opravách (to už se opravdu dnes u nových aut nevidí), nemá moc smysl jej vytáčet nad 4500 ot./min moc se tam už neděje, za to se v zimě na kluzkém povrchu lze bez problémů rozjet i na trojku - podvozek: jednoduchá kostrukce bez záludností - příslušenství auta: přední světlomety v provozu jako tlumené nemají dostatečný osvit ani při výměně za lepší žárovky (+ 30%), ventilace vozu nemá polohu čelní sklo+nohy, což vede k zamlžování oken nebo k chladu na nohy - karoserie: velmi dobrá antikorozní ochrana zejména dutin, minimum koroze při 13 letém stáří - interiér: sice účelně/účelově řešený ale poměrně dobře odolává používání 4člené rodiny - provozní náklady + opravy: spotřeba paliva se drží okolo 7 litrů, výměna oleje a filtru po cca 15 tis. km, výměna tlumičů předních i zadních + prasklých zadních pružin (nové mají větší průměr), výměna výfuku 2x zadní díl + 1x střední část, výměna čidla ABS, výměna horního ložiska volantové hřídele (vytvořila se protivná vůle), výměna brzdových válečků a obložení zadních kol, výměna rozvodů 2x (1x před koupí), výměna předních kotoučů 1x (před koupí) a brzdového obložení 2x, výměna svislých čepů a rejdových kloubů, výměna víka a palce rozdělovače, zapal. svíčky 2x, dosud nevyřešeny problémy s podtalkovým posilovačem brzd - auto brzdí normálně, ale v klidu při volnoběhu motoru a pohybu brzdového pedálu kolísají otáčky motoru (falešný vzduch) i po výměně za jiný, ale použitý posilovač (vyměněno i podtlakové potrubí se zpětným ventilem), asi to nebudu řešit dokud to brzdí, nový podtlak stojí 8,5 tis. což my nepřipadá jako rozumná investice.

Co dál: Vzhledem ke stáří a současné ceně už by to možná chtělo výměnu za novější automobil, ale zatím auto vyžaduje jen údržbu odpovídající najetým kilometrům, takže mi bude sloužit dál. Najet s tím 300 tis. km bez větších komplikací my připadá reálné. Dost mě ale vadí kvalita náhradních dílů v "replice" - koncový díl výfuku zn. Fehno vydržel asi 3,5 roku proti 9 rokům origálu, prostřední tlumič výfuku vydržel dokonce 12 let, prachovky kloubů přední nápravy zn. FebiBilstein nevydržely po výměně 4 měsíce letního provozu, kladka k rozvodům motoru zn. SKF vykazuje vůli už po 4 tis. ujetých km a to má vydržet 60 tis. na další výměnu!!!!

Závady a opravy na autě

Viz následující text.
<
Přejít na standardní verzi stránky »