Zavřít recenzi

Ford Windstar 3.0i

“Prostor, pohodlí, špatně se shání v dobrém stavu.”
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: 3.0 
  • Stav km při koupi: 150 000 km 
  • Stav km nyní: 160 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 11 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.2
Vozidlo zakoupeno z důvodů nutnosti velkého prostoru jako rodinné vozidlo. Po důkladné opravě agregátu a výměně opotřebených dílů je vozidlo spolehlivé, spotřeba 10 až 11 litrů benzínu, prostorné a hlavně bezpečné. Jde o nejbezpečnější VAN konce 90tých let.

Budoucí majitel ojetého vozu by měl dbát především na stav převodovky a motoru, ostatní díly netrpí přílišným opotřebením a jejich výměna je u tohoto vozu jednoduchá.

Motor 3.0i se vyznačuje poruchovostí pohodu olejového čerpadla, která je poháněno z vačkové hřídele skrze ozubení čidla vačkového hřídele, kde dochází k opotřebení šestihranného hřídele pohonu čerpadla, nedostatečnému mazání, vydření klikového hřídele a uložení klika/ojnice. I mírně klepající motor v otáčkách nad 2000 je již nepoužitelný.

Převodovka: Jedná se o převodovku A4Xs, známou v USA u vozů s předním pohonem koncernu Ford. Spolehlivost převodovky nebyla nikterak ohromující, průměrná výdrž cca 150000km. V případě koupě vozu je nutné počítat s repasí dílů převodovky v ceně cca 30 až 40tis nebo koupit vozidlo s repasovanou převodovkou nejlépe v záruce.

Ostatní konstrukce vozidla se vyznačuje maximální jednoduchostí.

Náhradní díly z USA na objednávku do týdne, ceny cca 1/2 evropských.

Závady a opravy na autě

Mělo, po koupi jsem zjistil u vozidla špatný stav některých "spotřebních" dílů a motoru. Výměna ramen, čepů, katalyzátoru, generálka motoru (oprava klikového hřídele, uložení a ojničních čepů). Výměna všech náplní a filtrů včetně oleje aut. převodovky.
<
Přejít na standardní verzi stránky »