Zavřít recenzi

Citroën Xsara break

“Drahé pohodlí.”
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 1,4i 
  • Stav km při koupi: 120 000 km 
  • Stav km nyní: 145 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.4
Auto jsem dlouho vybírala a četl různé recenze a diskuze až jsem se nakonec rozhodl pro Xsaru. Nevěřil jsem tomu, že jsou tak špatná auta jak se o Citroenu říká.

Našel jsem auto z Německa po prvním majiteli, se servisní knížkou a pravidelným servisem Citroen, nehavarované, s kompletní dokumentací a navíc po starším člověku, takže žádný závodník to nebyl. Navrch jsem dostal zimní kola i s ráfky. Prostě poctivý majitel i dovozce. To samo mě uklidňovalo a já si užíval nového vozu.

Teď můžu s klidným svědomím říct, že to auto je hodno svojí pověsti pohodlného vozu s neustálými závadami, které se neustále hromadí. Cena servisu a náhradních dílů z druhovýroby také není nejnižší.

Jinak co se samotného auta týká tak je dost prostorné ve všech směrech a kufr se může svojí prostorností měřit i s většími vozy. Sedadla jsou měkčí, ale není to žádná tragedie ne každý má rád trestné lavice od V W. Dost mi,ale vadí nevýrazná bederní opěrka, zvláště na dlouhých trasách je to nepříjemné. Podvozek je tradičně měkčí a na kvalitní silnici dost komfortní. Interiér je celkem příjemný hlavně výplně dveří se myslím dost povedly, na palubní desce jsou tvrdé plasty, které celkový dojem kazí a někdy celkem vržou. Řízení je příjemné a posilovač neubírá informace od kol, je přesné a dle mého soudu je to jedna z nejlepších věcí na voze. Jízdní vlastnosti jsou dobré a nikdy jsem se nesetkal s tím, že by mi plaval zadek jak se často říká, spíše mne mile překvapilo chování zadní natáčecí nápravy kdy se při průjezdu zatáčkou chová zadek zprvu trochu nedotáčivě a pak jakoby skočí za autem potom už jedete jak po kolejích. Stačí si na tuto vlastnost zvyknout, dokonce ani při vyhýbání se zajíci v rychlosti 130 km, prudkém strhnotí volantu do strany a současnému brzdění se záď chovala naprosto poslušně a jistě. Motor 1,4 je na kombi slabší, ale do města pro rodinu naprosto vyhovující a spotřeba při rozumném ježdění jde stáhnout i na 5,5 l mimo město. Nevýhodou jsou méně účinné světlomety, výhodou spousta odkládacích prostor ve voze. Řazení někdy bívá nepřesné zvláště zpátečka jde někdy špatně zařadit.

Myslím si, že Xsara je velicepříjemné auto se spoustou výhod, ale její hodnotu snižují nároky na údržbu a servis. Toto auto vyžaduje pravidelný a poctivý servis a k tomu ještě nějakou tu opravičku navíc. Je tedy otázka jestli má smysl investovat tolik prostředků každý rok nebo koupit něco méně komfortního, ale spolehlivějšího. Já říkám, že to smysl nemá a příště už Citroena ne.

Závady a opravy na autě

Poruchy jsou poměrně časté. Není to sice nic zásadního, ale při jejich četnosti už se stávají neúnosné.

Po koupi jsem nechal vyměnit rozvody i s vodní pumpou ta už údajně tekla. K tomu také olej a filtra brzdovku. To je taková povinnost a jistota.

Pak se musela měnit kost stabilizátoru na pravé straně a čep řízení, protože se ozívalo klepání a bouchání. 2 000,- Kč

Za nějaký čas upadl výfuk za katalizátorem a bylo nutné koupit druhý a třetí díl nový. 5 500,- Kč

Spojka začala prokluzovat při rozjezdu do kopce a seřídit už nešla takže výměna. 7 000,- Kč

Kolísání otáček motoru - výměna krokového motorku za 1 400,- Kč nepomohla motor začal zhasínat a byla to lamda sonda. Repasovaná bez záruky 1 000,- Kč nová 3 500,- Kč.

Vrzání a rány od zadní nápravy, kola do A tzn. repase nápravy 5 500,- Kč.

Stálé bouchání ze předu z prava - výměna silentbloků přední nápravy a kompletní přední brzdy + válečky na zadních ty už tekly. 7 800,- Kč

A teď po necelých dvou letech od koupě prasklé těsnění pod hlavou a vadné horní uložení tlumiče na přední nápravě. Cenu zatím neznám.


<
Přejít na standardní verzi stránky »