Zavřít recenzi

Fiat Panda 0,9i

“Prostě Panda Buď jí budete milovat, nebo nenávidět. Nic mezi.”
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: 900 ccm 
  • Stav km při koupi: 38 900 km 
  • Stav km nyní: 39 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.4
Pandici jsem pořídil jako druhý vůz do rodiny, především na dojíždění do zaměstnání (cca 15km tam, 15km zpět.).
Z toho vyplynuly i mé požadavky na vůz: co možná nejúspornější, co nejednodušší (= nejsplehlivější), co nejlevnější.
Při hledání vhodného vozídka na intrnetu jsem narazil u autorizovaného prodejce nových aut na krásně zachovalý explář s necelými 40 tkm. Zavzpomínal jsem na dětství, na dobu, kdy již jako malému klukovi se tato autíčka líbila, pročetl dostupnou literaturu (např. 23let výroby a 4,5 mil. vyrobených aut říká mnohé) a vyrazil se na Pandici podívat. Kromě oné výše popsané epizody s brzdovou trubičkou bylo vše v nejlepším pařádku a tak jsem o týden později Pandici přivezl domů.

Design a prostor:
Vše je přísně podřízeno účelnosti, zbytečnosti a ozdůbky budete hledat marně. Základním tvarem je přímka a hrana, kulatá jsou pouze kola a volant. Čtyři osoby odvoze, patá, i když je na 5 osob otypován v TP, už bude mít problém. Příjemně překvapí kufr, s 270l je větší než třeba ve Favoritu, po sklopení zadní lavice je z Pandice malá dodávka.
Příkladná je ergonomie ve voze, vzhledem k velikosti je vše po ruce, skoro se dá říct, že je možné od řidiče si otevřít za jízdy okénko spolujezce. :-)

Jízda a spotřeba:
Jede....i 130 km/h. :-)
Teď vážně: 29 kW nevypadá nijak závratně, ale na 715kg stačí. Rozjezdy i řazení velice snadné, vhodné i pro ženu začátečnici. Komfortu se na "palubě" Pandy moc neužije, to ale asi nikdo ani nečeká. Panda ráda oznamuje každou neravnost na silnici, vzhleden k poměru výšky a šířky se naklání v každé zatáčce a neustále se pohupuje a kolíbá.
Brzdy v pohodě, zastavit sedmi-metrákového drobečka jim nečiní problém.

Manévrování ve stísněních prostorách je velice snadné, 3,4 m na délku nasoukáte opravdu do každé "myší díry", posilač Panda samozřejmě nemá, poprvdě ho ani moc nepotřebuje.

Nejdůležitější na konec - na jednu nádrž, 30l benzínu je možné najezdit přeš 600km, tzn. že spotřeba u Pandy je nižší než 5 l/100km.

Pokud hledáte, podobně jako já, levné a úsporné vozídko bez nároků na komfort, ale s nádechem určité kultovnosti, jste u Pandy 1. generace na té správné adrese.

Závady a opravy na autě

Při zkušební jízdě praskla již zkorodovaná brzdová trubička.
Opraveno na náklady prodávajícího.

Po koupi oprava vypadlé hadičky odstřikovače - doba cca 15 min.
Jinak zatím nic
<
Přejít na standardní verzi stránky »