Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto má přece jenom 9 let, tudíž si myslím že se jedná o prkotiny (co se týče výše zmíněných závad). Důvod kolísání otáček už byl odhalen, ale jsem lenivej to spravit. Jinak absolutně spolehlivé, tiché, pohodlné a dost prostorné rodinné auto. Jízdní vlastnosti jsou hodně super a chování v zatáčkách, to se jen tak nevidí. Spotřeba je v průměru stejná, ať jedete pomalu, rychle, ve městě, po dálnici, s klimou či bez. Výkon, rovných 100 koní, je dostatečný pro rodinné auto. Táhne slušně, i když o sportovních zážitcích se mluvit nedá. Taky jsem měl možnost vyskoušet si verzi 1,8 a nezdá se mi že by jela výrazně líp (majitelé 1,8 prominou). Kdysi jsem měl Sierru 2,0 o výkonu 74 kw a určitě nejela líp. Ve srovnání se Sephií nemá propady výkonu a využitelné otáčkové pole je podstatně širší. To jenom pro srovnání. Srovnávat se všemi vozy co jsem měl možnost vyskoušet nelze. Jak jsem psal, motor táhne v celém otáčkovém spektru krásně (je pravda že do třech tisíc je to takové bezpohlavní). Když jedete na dovolenou, nacpete všechno do kufru, na vrch přihodíte kytaru a ještě zatáhnete roletku. Po dálnicích se pohybuji rychlostí kolem povolené 130-ky a užívám si ticho a solidní audio systém orig. Ford. Když vezmu v potaz váhu, výkon a obsah, je dosažená maximálka 180 km/h víc než slušná. To byl ovšem jen pokus, jelikož rychlost si užívám na jednostopém stroječku. Brzdy jsou celkem ostré a víceprvkové zavěšení zadní nápravy sedí v zatáčkách jak zadek na hrnci. Co se týče cen náhradních dílů? Rozvodová sada od contitechu vyjde na 2300 kč a jeden kotouč od bremba vyjde na 1100kč. Vím že se dají sehnat levněji, ale když už ne orig Ford, tak alespoň značkové díly a navíc to není taková hrůza. (na 1,4 Fábii s volkswagenovským 16-ti ventilovým motorem stojí sada cca 5000 kč). Jak si to tak po sobě čtu, připadá mi Focus jako ideální rodinné auto, proto odpověď na otázku zda bych si ho koupil znova zní ANO.