Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto bylo velké, pohodlné, hodně se do něj vešlo. Materiály kvalitní, potahy a sedačky skvělé (vozili jsme v něm 40ti kilového ovčáka a ani jeho drápy, když se občas shrnuly deky, na kterých seděl, potahům neublížily). Zavazadlový prostor mohl být větší, ale byl dobře řešený s mnoha drobnými "schovkami".
Spotřeba na tak velké a těžké auto slušná - v běžném provozu kolem 6,5, ve městě 7,5, Německu na dálnicích kolem 8,5.
Dobře se v něm jezdilo na dlouhé trasy po dálnicích, i když kolem 180 km/h už mi občas byla dálnice díky nepřesnému a příliš citlivému řízení úzká (jel jsem stejnou trasu s půjčeným Superbem a cítil jsem se v něm mnohem bezpečněji).
Nikdo další z rodiny s ním moc nechtěl jezdit - právě kvůli nejistým jízdním vlastnostem - po Mondeu a Boře to byl velký propad.
K tomu drahý servis, drahé díly, ...
Nakonec jsem to po 15ti tisících prodal - za 200 tisíc - čistá ztráta 250 tisíc.
A další varování:
Ještě před těmi problémy jsem si pořídil další služební V70, D5.
Nechal jsem si do ní dát Four C podvozek se možnou volbou režinu spotrovní/komfortní a progresivní posilovač řízení Servotronic. Bylo to vyhozených 60 tisíc, protože s tím posilovačem je řízení ještě citlivější a méně přesné a s Four-C se dá jezdit jen ve sportovním režimu, protože v tom komfortním auto plave a běžná silnice je vám úzká.
Motor D5 je tedy skvělý, při o polovinu větším výkonu stejná nebo i nižší spotřeba - trasu Třeboň - Praha při dodržování předpisů jsem jel za 5,8 l/100km.
Ale tentokrát rozhodně nebudu testovat jeho životnost.
Další Volvo, i kdyby bylo ze zlata, mi nesmí do domu. Vlastně - kdyby tedy bylo ze zlata, tak bych ho asi vzal, roztavil a zlaté cihly uložil do banky.