Zavřít recenzi

Volvo V70

“Za hodně peněz málo muziky!”
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: 2400 
  • Stav km při koupi: 125 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

4
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

1
 
Hodnocení celkem 4.8
Auto bylo velké, pohodlné, hodně se do něj vešlo. Materiály kvalitní, potahy a sedačky skvělé (vozili jsme v něm 40ti kilového ovčáka a ani jeho drápy, když se občas shrnuly deky, na kterých seděl, potahům neublížily). Zavazadlový prostor mohl být větší, ale byl dobře řešený s mnoha drobnými "schovkami".

Spotřeba na tak velké a těžké auto slušná - v běžném provozu kolem 6,5, ve městě 7,5, Německu na dálnicích kolem 8,5.

Dobře se v něm jezdilo na dlouhé trasy po dálnicích, i když kolem 180 km/h už mi občas byla dálnice díky nepřesnému a příliš citlivému řízení úzká (jel jsem stejnou trasu s půjčeným Superbem a cítil jsem se v něm mnohem bezpečněji).

Nikdo další z rodiny s ním moc nechtěl jezdit - právě kvůli nejistým jízdním vlastnostem - po Mondeu a Boře to byl velký propad.

K tomu drahý servis, drahé díly, ...

Nakonec jsem to po 15ti tisících prodal - za 200 tisíc - čistá ztráta 250 tisíc.

A další varování:

Ještě před těmi problémy jsem si pořídil další služební V70, D5.
Nechal jsem si do ní dát Four C podvozek se možnou volbou režinu spotrovní/komfortní a progresivní posilovač řízení Servotronic. Bylo to vyhozených 60 tisíc, protože s tím posilovačem je řízení ještě citlivější a méně přesné a s Four-C se dá jezdit jen ve sportovním režimu, protože v tom komfortním auto plave a běžná silnice je vám úzká.

Motor D5 je tedy skvělý, při o polovinu větším výkonu stejná nebo i nižší spotřeba - trasu Třeboň - Praha při dodržování předpisů jsem jel za 5,8 l/100km.
Ale tentokrát rozhodně nebudu testovat jeho životnost.

Další Volvo, i kdyby bylo ze zlata, mi nesmí do domu. Vlastně - kdyby tedy bylo ze zlata, tak bych ho asi vzal, roztavil a zlaté cihly uložil do banky.

Závady a opravy na autě

Měl jsem V70 2,4 D koupené ve 125 tis. - předtím moje služební, takže vím jak bylo ježděné a servisovené.

Spolehlivost - tragédie! Kolem 130 tis se vysypalo, co mohlo -- vstřiky (s tím jsem počítal, když jsem ho kupoval),
- recirkulace turba,
- celé turbo
- řídící jednotka.

Alespoň podle servisu, který mi to opravoval - značkový a certifikovaný a patřičně drahý. Nicméně problémy - kouření a výpadky výkonu nezmizely.

Pak jsem servis změnil, šel k Hasemu a tam mi vyměnili silentbloky na motoru a regulaci turba a bylo po problémech.

Nicméně mne to všechno stálo kolem 150 tisíc - polovinu toho, co mne stál ojetý vůz.
<
Přejít na standardní verzi stránky »